Brouwerij Emelisse (62)
Innovatief digitaal platform van Koninklijke Grolsch vanaf vandaag toegankelijk voor iedere horecaondernemer.
Verder lezenJumbo en Grolsch hebben een mooi samenwerking in Goor. Op de winkelvloer is een heuse bier-experience gecreeerd.
Verder lezenKraftBier is een nieuwe campagne gestart onder de noemer ‘Aanpakken’. In deze campagne staat de India Pale Lager, Blotskòps, centraal.
Verder lezenNa de succesvolle samenwerking bij de eerste 010 Craftbox bundelen de vier toonaangevende Rotterdamse brouwerijen in 2021 opnieuw hun krachten.
Verder lezen
"Dit aanvankelijk in veel gevallen door meerdere malen diepe bevriezing ontstane bier distillaat dient eigenlijk gedegusteerd uit een jenever glaasje om nippend te proeven. Daarom een proefglaasje van Hertog Jan Grand Prestige met inzet en inbreng van jenevervaten gerealiseerd Vatgerijpt 2019 gepakt om daaraan te voldoen, want dat heeft zo'n beetje dat formaat (kelkmodelletje). Overigens zit deze Eisbock gebotteld (is opgevangen) in een op Bokma jenever gelijkend vierkant buikig flesje van maar 35 cl. Zoals verwacht is het dikkig (ingedikt stroperig) al tijdens het inschenken. Deze stijl behoort wel tot de wat meer uitzonderlijke en buitengewone "bieren". Eisbock is vaak een topper in deze bijzondere wereld van uitschieters met bier aan de basis (er zijn er tot wel 75 % alcohol aan toe en wellicht meer) met die mooie dik romige en volvettige laag, maar tegelijkertijd ook rakend aan distillaten. Best een cijfer 10 waard maar vanwege behoud van reserve tegenover anderen een 9,7. Wat hier gebeurt is dat je echt koren ervaart en geen granig- of moutigheid. Voorts is er aangename scherpte van de alcohol. Je kunt er van blijven proeven en het kan verslavend werken bij aanhoudend ge(mis)bruik. Tikje kruidigheid blijkt ook nog ergens verdwaald in de smaak. Dit is eigenlijk (verboden) godendrank."
Ton van der Koppel