Grolsch komt met nieuw bier: Frisbittere IPA

17 februari 2020

Grolsch begint met een campagne om z'n bieren extra onder de aandacht te brengen. Iedere drie maanden komt Grolsch met een nieuwe reclamefilm die kenmerkend is voor dat seizoen, met steeds een ander bij dat jaargetijde passend bier.

De sfeer is steevast relaxed, precies zoals het hoort bij speciaalbier. Vanaf vandaag is de eerste commercial te zien op televisie en internet: een lekker winters schouwspel met Grolsch Kruidige Tripel. Een compilatiefilm van de vier seizoenen zal bovendien in bioscopen worden vertoond.


Bijzonder karakter

Met de nieuwe campagne speelt Grolsch in op de populariteit van speciaalbier. Het afgelopen jaar introduceerde de brouwer met succes vier speciaalbieren: Blonde Saison, Klassieke Blond, Volle Dubbel en ook een alcoholvrij speciaalbier: Weizen 0.0%. Hierdoor telt het speciaalbierenportfolio liefst twaalf bieren. Een dertiende, Grolsch Frisbittere IPA, wordt binnenkort toegevoegd. Zij worden door de campagne gebundeld, terwijl er ook ruimte blijft voor het bijzondere karakter van de individuele bieren. In de vandaag gestarte wintercampagne staat Kruidige Tripel centraal, het voorjaar is voor Frisse Lentebok, in de zomer wordt Puur Weizen in het zonnetje gezet en de herfst staat in het teken van Rijke Herfstbok. 

Verkrijgbaarheid

Sommige van de speciaalbieren in de campagne zijn het hele jaar te koop, andere alleen tijdens specifieke seizoenen. Het hele jaar door verkrijgbaar zijn: Grolsch Puur Weizen, Kruidige Tripel, Krachtig Kanon, Klassieke Blond, Volle Dubbel, Blonde Saison, Weizen 0.0% en Frisbittere IPA (die in de week van 2 maart in de schappen ligt). Grolsch Frisse Lentebok is in de lente en zomer verkrijgbaar en Rijke Herfstbok in de herfst en winter. Twee bieren zijn ten slotte in één seizoen te koop: Grolsch Kristalheldere Zomerbok en Winterbok met Honing.

Blockimage bimage 2129