'Als bier kon kiezen, zat het in blik'
‘To brew f*cking great beer'. Dat was de missie van Robbert Uyleman toen hij in 2012 Brouwerij 't Uiltje begon. Hij deed zoals beloofd en de brouwerij groeide explosief. De brouwerij, inmiddels omgedoopt tot Uiltje Brewing Company, verovert de wereld. Het bier is nu al verkrijgbaar in ruim 30 landen. Tijd voor een krachtig nieuwe geluid: 'Store cold, drink fresh'.
"Bij Uiltje Brewing Company geloven we in de uitgesproken smaak van hop-forward bieren. IPAs zijn onze specialiteit. Er gaat niets boven een kakelverse IPA. Bieren met veel hop drink je het liefst zo vers mogelijk. En als ze bewaard worden, is het belangrijk dat dit op een koele plek gebeurt. Zo blijven de smaken, die wij als makers bedoeld hebben zo lang mogelijk bewaard. Op dat gebied valt er nog wel wat te verbeteren in retail en horeca. Vandaar dat we het nu van de daken schreeuwen: "Store cold, drink fresh", legt Bart van Kleef van Uiltje Brewing Company uit.
Bestel de exclusieve Uiltje-deal
Bird of Prey
Vlaggenschip van de brouwerij is Bird of Prey, vroeger bekend als Uiltje Pale Ale. Dit bier werd vorig jaar uitgeroepen tot Beste IPA van Nederland. Tot voor kort werd er afgevuld op zowel fles als blik. Sinds kort is de fles de deur uitgedaan en wordt er uitsluitend afgevuld op blik. "Er zijn tegenwoordig toch geen mensen meer die denken dat bier in blik alleen goedkope rommel is met veel alcohol?! Dat tijdperk ligt ver achter ons. Blik is niet meer weg te denken bij brouwerijen die hun fans willen verblijden met echt goed bier. Blik houdt het bier langer vers; het beschermt tegen licht en lucht. Als bier kon kiezen, koos het blik!"