Horeca Challenge - Met wie proost jij digitaal?

22 maart 2020
Dit weekend is de #helpdehorecachallenge van start gegaan. Iedereen die getagd wordt in deze challenge wordt gevraagd een waardebon te kopen op Helpdehoreca.nl. Als er digitaal met jou geproost is, neem jij op jouw beurt een videootje op, waarin jij ook met minimaal drie mensen digitaal proost; een foto maken mag ook. Je noemt hun namen en de naam van de horecagelegenheid, waar jij straks met hen - als het weer kan - bier gaat drinken.

Het is de bedoeling dat de drie genoemde personen in de video ook weer minimaal drie personen uitdagen, enzovoorts, enzovoorts. Op deze wijze kan in korte tijd een enorme olievlek ontstaan en worden er heel veel waardebonnen verkocht. Een zeer welkome steun in de rug van de horeca.

Digitaal proosten

Het initiatief van deze sympathieke actie is afkomstig van Grolsch. Zaterdagmiddag gaf brouwmeester Marc Janssen het startsein. Hij proostte digitaal met Bert Couperus van Bierconnaisseurs, Michel Ordeman van Jopen Bier en Alain Schepers van Bierista Bieropleiding. Deze laatste gaf de challenge door aan Maarten Tegenbosch van Schneider Weisse, Ferry Wijnhoven van Beergeeks en Bert van Zijtveld van De Heikamp.

Maak een foto of video

Je kunt wachten totdat je zelf uitgedaagd wordt, maar dat hoeft natuurlijk niet. Maak een foto of video waarop je een proost uitbrengt, tag de horecazaak en diegene met wie jij een biertje wil doen. Wie challenge jij om digitaal te proosten? Bijvoorbeeld je collega’s, de jarige job die nog een verjaardagsrondje tegoed heeft, je stapvrienden, je oma, noem het maar op. Vergeet niet die waardebon te kopen op Help de Horeca. Laten we samen de grootste proost van Nederland uitbrengen om de horeca te helpen! #helpdehorecachallenge #helpdehoreca!