Affligem: 'Maakt bier, genen oorlog'

9 november 2020
'Maakt bier, genen oorlog', dat is de boodschap in de nieuwe campagne van Affligem. De nieuwe commercial laat de ontstaansgeschiedenis van het biermerk zien, afkomstig uit het gelijknamige plaatsje in Vlaanderen. Een verhaal over een groep ridders die in 1074 het zwaard neerlegde en besloot hun leven te wijden aan het brouwen van Affligem. 

Marc Scholten, marketing manager bij Heineken Nederland: "Affligem is de afgelopen jaren al flink gegroeid. Steeds meer Nederlanders weten de Belgische adbijbieren te waarderen. In meer dan 8.000 horecazaken en vrijwel elke supermarkt zijn de verschillende Affligem varianten verkrijgbaar. Mede dankzij de bekroning van het beste blond bier ter wereld bij de World Beer Awards, de introductie van Affligem Blond 0.0 en omdat consumenten thuis - juist ook nu - graag een kwalitatief bier drinken, zijn de volumes in de retail het afgelopen jaar verdubbeld."

Maakt bier, genen oorlog

Marc Scholten: "Het verhaal van Affligem leest als een jongensboek en heeft fantastische ingrediënten voor een verfilming. Een middeleeuws toneel, Affligem afkomstig uit Affligem, het Vlaamse accent, ridders die een carrièreswitch maken. En een duidelijke boodschap: Maakt bier, genen oorlog." Bekijk hier de commercial.

Gewaardeerde bieren

De bieren van Affligem worden door Bieirsta's goed waardeerd. Affligem Blond krijgt bijvoorbeeld gemiddeld een 7,5 van de Bierista Community. De Affligem Dubbel doet daar met een 7,3 haast niks voor onder. En de Affligem Tripel zit daar met een prachtige score van 7,4 precies tussenin.