Zwarte Cross - Niks is onmogelijk voor Grolsch

22 juli 2019
Zo, de Zwarte Cross 2019 zit er weer op. Zo'n 220.000 bezoekers genoten met volle teugen op het enorme festivalterrein in Lichtenvoorde. Voor Frank Domhof van Grolsch tijd om even te ontspannen na een megaklus. 'Niks is onmogelijk' was de slogan van de editie dit jaar. Het was tevens het credo van de Grolsch-manager. Hij was met zijn team verantwoordelijk voor de biervoorziening. Een stressvolle baan, want Frank weet dat al die 220.000 bezoekers te allen tijde een koud glas bier willen kunnen drinken.

De Twentse krant Tubantia nam een kijkje achter de schermen bij Domhof. Vroeger werd tijdens het hele festival net zoveel bier gedronken als nu op de openingsavond. Het is een van de feitjes die Frank de verslaggever van de krant vertelt. Hoe wordt het festival bevoorraad, hoe krijgen zoveel bezoekers op hetzelfde moment een koud pilsje, waar zitten de logistieke knelpunten en meer van dit soort vragen passeren de revue. En dan is er natuurlijk nog de grote vraag: "Hoeveel bier wordt er nu totaal gedronken tijdens vier dagen Zwarte Cross?"

Lees hier het interview dat Joost Dijkgraaf van Tubantia hield met Frank Domhof van Grolsch.