Samenwerking Grolsch en Rugby Nederland

16 februari 2022

Rugby Nederland en Grolsch zijn een samenwerking aangegaan voor de komende vijf jaar. De gezamenlijke ambitie is om het Nederlands rugby in die periode nationaal en internationaal verder omhoog te stuwen. De samenwerking komt voort uit het mondiale partnership dat het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch – Asahi Group Holding – heeft gesloten met de Rugby World Cup 2023 France.

“Sport verbindt. Net zoals samen een biertje drinken. Bovendien vertoont het merk Grolsch grote overeenkomsten met de waarden van rugby: respect, kameraadschap en discipline”, vertelt Ard Bossema, Director Marketing & Strategy bij Koninklijke Grolsch. “Maar ook duurzaamheid en verantwoord alcoholgebruik zijn belangrijke thema’s waarin we elkaar vinden. Juist op plekken zoals sportverenigingen is het belangrijk om 0.0% beschikbaar én zichtbaar te maken, hier gaan we samen dan ook flink op inzetten.”

Karakter

“Al met al dus een goede match. We vinden het geweldig dat ons karaktervolle Grolsch-bier, met of zonder alcohol, geschonken zal worden in The Home of Rugby, beter bekend als het Nationaal Rugby Centrum Amsterdam.” Als link naar het wereldwijde sponsorship zal daar straks ook Asahi Super Dry verkrijgbaar zijn voor de liefhebbers. “Samen hopen we de rugby sport én Grolsch nog beter op de kaart te zetten. Wij kijken dan ook uit naar een succesvolle samenwerking.”