Lowlander start landelijke campagne

24 mei 2022
Lowlander presenteert haar eerste landelijke campagne om bierliefhebbers kennis te laten maken met de kracht van botanicals. De brouwerij wil zo nog meer bekendheid genereren voor het merk. De 360° Botanical Explosion campagne is door heel het land te vinden op digitale billboards en via in-store promoties in winkels.
 
Na zes jaar is Lowlander inmiddels het op twee-na-grootste onafhankelijke speciaal biermerk van Nederland. En met een enorme groei in distributie van Groningen tot Maastricht is het de hoogste tijd om de consument kennis te laten maken met de botanische smaken van fruit, kruiden en specerijen die de Lowlander bieren zo bijzonder maken. "Wij weten inmiddels op basis van zowel onderzoek als jarenlange ervaring dat botanicals enorm smaakvolle bieren creëren maar ook dat consumenten botanicals enorm waarderen. Daarom zien we deze landelijke campagne als de ideale kans om in het voorjaar, wanneer alles in bloei staat, consumenten de kans te geven om een explosie van botanische smaken te ervaren”, aldus Lowlanders Chief Botanical Officer Frederik Kampman.

Lowlander Botanical Beers

Lowlander Botanical Beers staat bekend om hun natuurlijk lekkere bieren, gebrouwen met kruiden, specerijen en vers fruit, ofwel botanicals. Elk van de botanisch gebrouwen bieren heeft een uniek verhaal en unieke smaak. Lowlanders Frederik Kampman werkte jaren in brouwerijen en gin- en jenever distilleerderijen, zowel in Nederland als over de grens. “Toen ik terecht kwam in de wereld van distilleren werd ik gegrepen door de vele kruiden en specerijen die werden gebruikt. Als bierliefhebber maakte me dat nieuwsgierig naar wat deze botanicals aan bier zouden kunnen toevoegen”. En zo ontstond het idee voor Lowlander. Tegelijkertijd is Lowlander zich ervan bewust dat we de schoonheid en de voordelen van de natuur nooit als vanzelfsprekend mogen beschouwen. Als trots lid van 1% For the Planet heeft Lowlander de ambitie om in 2030 volledig Nature Positive te zijn.