Krat is de ster in nieuwe campagne Heineken

11 september 2019
Heineken heeft een nieuwe campagne, inclusief een bijbehorende commercial. Dat is iets om naar uit te kijken, want de bierbrouwer heeft een naam hoog te houden als het gaat om creatieve reclame-uitingen.

In de nieuwe campagne speelt het bierkrat de hoofdrol. Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot zijn andere belangrijke ingrediënten. Josefien Olij, marketing manager Heineken: “Als Nederlands merk willen we graag écht connectie maken met iedereen in Nederland. In de nieuwe reclame laten we op ludieke wijze zien hoe Heineken en het krat altijd al onderdeel zijn geweest - en nog steeds zijn - van de Nederlandse samenleving."

Fietsmand

Nederland is bij uitstek een ‘krattenland’ (Nederland is a crate country). Er zijn maar liefst 4.6 miljoen Heineken-kratten in omloop. "Het krat is onze meest verkochte en duurzame verpakking. Het is uniek hoe wij Nederlanders ons kratje gebruiken. Iedereen zal het herkennen. Het krat wordt niet alleen gebruikt om bier in te vervoeren, maar zie je bijvoorbeeld ook terug als bijzettafel in de huiskamer of als fietsmand. Lekker pragmatisch.”

Biertje?

Ook 'Biertje?' is terug van weggeweest en onderdeel van de nieuwe campagne. David Lette, Marketing Directeur Heineken Nederland: “Biertje? nodigt uit om met een frisse blik naar de wereld te kijken en juist daar staan Nederlanders om bekend. Met een biertje maken we connectie, doen we nieuwe ideeën op of maken we een lastig gesprek wat luchtiger. Het is mooi om daar met ons product, of dat nu alcoholhoudend of alcoholvrij is, een rol in te kunnen spelen.”

Kratlot

Vanaf oktober wordt het Heineken krat ook letterlijk meer dan een krat. Op het krat is een ‘kratlot’ te vinden, door een prijsvraag te beantwoorden maken Heineken kopers kans op mooie prijzen, zoals kaarten voor Champions League wedstrijden, concerten en natuurlijk de Heineken Dutch Grand Prix 2020 in Zandvoort.