Heineken pakt de KNVB Beker ten koste van Amstel

8 augustus 2019
Het partnership van de KNVB en Heineken wordt verlengd en versterkt tot en met in elk geval 2024. De voetbalbond en de brouwer werken al een kwart eeuw op vele terreinen samen. Het samenspel zal, naast commerciële activiteiten, onder andere bestaan uit grootschalige activaties voor Oranjefans rondom de wedstrijden van het Nederlands mannen én vrouwen elftal in de OnsOranje Fanzones.

Ook op het gebied van de gezonde sportkantines in het amateurvoetbal zal Heineken zich meer laten gelden, waarbij Heineken 0.0 een belangrijke rol gaat spelen. Een andere in het oog springende verandering is dat met ingang van komend seizoen niet Amstel maar Heineken 0.0 tijdens de KNVB Bekerfinale prominent aanwezig is.

Van amateurs tot profs

David Lette, Marketing Directeur bij Heineken Nederland: “Heineken is een zeer trouwe commerciële partner van de KNVB en ik ben ongelofelijk blij dat we opnieuw naar elkaar hebben uitgesproken om onze unieke band voort te zetten. Net als op het veld geldt ook hier ‘never change a winning team’. Het mooie is dat we op iedere veldpositie een rol van betekenis kunnen spelen; wat start bij de amateurverenigingen, waar we onze verantwoordelijkheid steviger gaan pakken op het gebied van verantwoord alcoholgebruik, tot aan de finale van de beker en alle gezelligheid in en rondom de stadions tijdens de kwalificatiewedstrijden en eindtoernooien zoals een EK, WK of Olympische Spelen.”

Verantwoord

Heineken neemt verantwoord alcoholgebruik zeer serieus en om dit kracht bij te zetten zal langs de sportvelden – daar waar Heineken aanwezig is – vooral de 0.0 uiting te zien zijn. Het gros van de boarding wordt komende weken daarom vernieuwd. Naast het veld zal ook in de sportkantines hier fors op worden ingezet. De KNVB is al langer bezig om op deze plek de keuze voor gezond eten en drinken makkelijker en aantrekkelijker maken. Heineken zal met 0.0 onderdeel zijn van deze nieuwe frisse koers. “Als het aan ons ligt begint ook de derde helft met ‘de brilstand’. Met Heineken 0.0 hebben we immers een heerlijk alcoholvrij pils om de overwinning mee te vieren of een verlies mee te verwerken”,  aldus David Lette.

Oranjefans

Speelt het Nederlands Elftal (M/V) dan is daar het Oranje Legioen. En waar het Oranje Legioen is, daar is er de officiële ‘OnsOranje Fanzone’, waar je onder het genot van een drankje en muziek samen alvast in de stemming komt voor de wedstrijd. Het is inmiddels een vertrouwde ontmoetingsplek voor Oranjefans, die van heinde en verre komen om hun team of favoriete voetballer aan te moedigen. Heineken zal deze warme ‘thuisbasis’ de komende jaren voor zowel Oranje als voor de OranjeLeeuwinnen faciliteren en daar waar mogelijk uitbouwen.

Bekerfinale

Onderdeel van de nieuwe afspraken tussen de voetbalbond en de brouwer is dat met ingang van seizoen 2019/2020 Heineken in plaats van Amstel als sponsor is verbonden aan de KNVB Bekerfinale. Hiermee wordt er duidelijk voor een nieuwe koers gekozen, Amstel was immers sinds 1995 aan ‘De Beker’ verbonden. David Lette: “Voor ons is het een hele logische stap om het voetbaldomein verder met Heineken in te vullen. We zijn natuurlijk al volop aanwezig rondom de wedstrijden van het Nederlands Elftal en de Champions League. Het is dus niet zo gek dat we met de bekerfinale de connectie tussen Heineken en voetbalplezier verder verstevigen.”

Blockimage bimage 1433 Heineken verlengt het contract met de KNVB. Meest opvallend is dat Heineken de sponsoring van de KNVB Beker overneemt van Amstel. De bierbrouwer uit Zoeterwoude neemt zijn verantwoordelijkheid waar het gaat om alcohol door Heineken 0.0, het alcoholvrije Pilsener, naar voren te schuiven.