Geluk zit in een klein broekje
20 mei 2021Bavaria heeft een nieuwe EK-campagne: ‘Geluk zit in een klein broekje’. Met Berry van Aerle als aanvoerder van de campagne, hoopt de Brabantse bierbrouwer dit jaar het EK-geluk van ’88 te kunnen evenaren.
In samenwerking met boxershortmerk Pockies ontwikkelde Bavaria een ‘geluksbroekje’, dat is gebaseerd op het shirt dat door het Nederlands elftal werd gedragen tijdens de legendarische EK-finale tegen Rusland. Met de 'Geluk zit in een klein broekje’-campagne speelt de Brabantse brouwer in op het gegeven dat bijgeloof en sport onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden. Het geluksbroekje kan vanaf volgende week gescoord worden in combinatie met een ‘Lucky 7-pack’ Bavaria Pilsener.
Het ultieme gelukssymbool
Met Berry van Aerle als hoofdrolspeler in de commercial blikt Bavaria met een knipoog terug op die goede oude tijd vol EK ’88-herinneringen en geluksrituelen, toen geluk nog heel gewoon was. In de commercial is te zien hoe Berry tot zijn schrik ontdekt dat uit zijn iconische ‘88 tenue een broekje is geknipt. Dat tenue is vermaakt tot het ultieme gelukssymbool. Nederlanders worden met de campagne gemotiveerd om mee te doen aan het geluksritueel waarmee het EK-geluk van ’88 weer aan de zijde van Oranje moet komen.
Iconische retro
Florent Renders, marketing manager bij Swinkels Family Brewers: “Bavaria zou Bavaria niet zijn als we het EK onopgemerkt voorbij zouden laten gaan. We hebben in het verleden natuurlijk meerdere spraakmakende campagnes gehad. Nu zijn wij Nederlanders niet het meest bijgelovige volk van Europa, toch willen we het geluk van toen aan onze zijde hebben. Daarom hijsen we heel Nederland in oranje geluksbroekjes met het iconische retro dessin van toen. En die eerste drie punten? Die hebben we gewoon al in de pocket. Met dit broekje dragen we Oranje naar de finale. Want met het geluk aan onze kont, een pilsje in de hand en een beetje bijgeloof, is alles mogelijk!”