Terrassen open: Het eerste biertje
21 april 2021De terrassen gaan weer open! Hét moment waar vele duizenden horecaondernemers, miljoenen Nederlanders en ook brouwers reikhalzend naar uit hebben gekeken. Na een lange en soms uitzichtloze donkere winter verschijnt daar eindelijk een streepje zon aan de horizon.
We kunnen weer naar de horeca. Het psychologische vaccin dat menigeen zo hard nodig heeft. Want wie snakt er nu niet naar een goed vers getapt glas en dat ene moment van de allereerste slok op het favoriete terras? Samen proosten op het samenzijn dat we zo gemist hebben. Om dit gevoel dat iedereen kent te vieren start Heineken® de campagne #heteerstebiertje.
Rudi is terug
Niemand minder dan good old skileraar en reclame-icoon Rudi ‘Hééééy Biertje! is van stal, of liever gezegd de alpenwei, gehaald om de campagne luister bij te zetten. Want als iemand weet wat missen is dan is Rudi het wel. Rudi roept iedereen op om hun foto van het eerste biertje op het terras via social media te delen met de hashtag #heteerstebiertje. "Doel is om een golf van blije gezichten door het land te laten gaan", aldus Josefien Olij, marketingmanager Heineken. "Zoveel mogelijk #heteerstebiertje foto’s zullen gebruikt worden in diverse digitale outdoor en social media-uitingen. Bovendien worden onder de inzenders twee tickets verloot voor de stijf uitverkochte F1 Heineken Dutch Grand Prix in Zandvoort. Maar het allerbelangrijkste is dat we weer kunnen uitkijken naar #heteerstebiertje en dat er weer leven in de horeca en de brouwerij komt". En dan maakt het voor Josefien niet uit of het een Heineken Pilsener of een Heineken 0.0 is.