Terrassen open: Het eerste biertje

21 april 2021
De terrassen gaan weer open! Hét moment waar vele duizenden horecaondernemers, miljoenen Nederlanders en ook brouwers reikhalzend naar uit hebben gekeken. Na een lange en soms uitzichtloze donkere winter verschijnt daar eindelijk een streepje zon aan de horizon.

We kunnen weer naar de horeca. Het psychologische vaccin dat menigeen zo hard nodig heeft. Want wie snakt er nu niet naar een goed vers getapt glas en dat ene moment van de allereerste slok op het favoriete terras? Samen proosten op het samenzijn dat we zo gemist hebben. Om dit gevoel dat iedereen kent te vieren start Heineken® de campagne #heteerstebiertje.

Rudi is terug

Niemand minder dan good old skileraar en reclame-icoon Rudi ‘Hééééy Biertje! is van stal, of liever gezegd de alpenwei, gehaald om de campagne luister bij te zetten. Want als iemand weet wat missen is dan is Rudi het wel. Rudi roept iedereen op om hun foto van het eerste biertje op het terras via social media te delen met de hashtag #heteerstebiertje. "Doel is om een golf van blije gezichten door het land te laten gaan", aldus Josefien Olij, marketingmanager Heineken. "Zoveel mogelijk #heteerstebiertje foto’s zullen gebruikt worden in diverse digitale outdoor en social media-uitingen. Bovendien worden onder de inzenders twee tickets verloot voor de stijf uitverkochte F1 Heineken Dutch Grand Prix in Zandvoort. Maar het allerbelangrijkste is dat we weer kunnen uitkijken naar #heteerstebiertje en dat er weer leven in de horeca en de brouwerij komt". En dan maakt het voor Josefien niet uit of het een Heineken Pilsener of een Heineken 0.0 is. 


#heteerstebiertje

 Heineken roept terrastijgers op om dat ene unieke moment van het allereerste glas bier op een terras te delen met de hashtag #heteerstebiertje. Vervolgens wordt deze 'user generated content' van Middelburg tot Groningen en van Maastricht tot Den Helder ingezet in een levendige campagne. Consumenten zien hun eigen biertje dus terug en er is ook nog een prachtige prijs te winnen. Heineken biedt horecaondernemers in deze campagne hulp om zelf hun gasten uit te nodigen voor #heteerstebiertje op hun terras.

Gezellige plekken

Marketing Directeur Els Dijkhuizen: "We willen hiermee laten zien dat, uiteraard op gepaste afstand, vrolijkheid aanstekelijker is dan dat vervelende virus. Als we dat met z'n allen op verantwoorde wijze doen is de weg omhoog weer ingezet. Dat is goed voor de moraal maar zeer zeker ook voor de noodlijdende horeca. Deze sector moest vorig jaar als eerste de deuren sluiten en is keihard getroffen. Laten we er samen voor zorgen dat al die gezellige plekken waar we zo genieten straks weer in goeden doen zijn".