Schultenfrau? 1 April-grap of vlaag van verstandsverbijstering?

27 maart 2019
Zo rond deze tijd ben je als redacteur wat extra op je hoede. Marketeers zijn soms heel creatief om extra media-aandacht te genereren . Vooral zo rond 1 april ... Wat vanochtend bij Bierista in de mailbox kwam, was nauwelijks te geloven. Dachten we dat we met Kordaat al wat hadden meegemaakt. Bij Aldi maken ze het nog bonter ...

Uit bijgaand persbericht blijkt hoe Aldi tegen vrouwen aankijkt. Als dit geen slechte 1-aprilgrap is, dan weet ik het ook niet. Oordeel zelf. Hieronder vind je het persbericht, letterlijk zoals dat vanochtend werd verstuurd.

"Binnenkort introduceert Aldi een biertje voor echte vrouwen: Schultenfrau. De kersverse zus van het alom bekende en geroemde Schultenbräu. Het wordt een heerlijk frisse pils met een vleugje prosecco en een snufje chocolade. Het perfecte drankje voor een gezellige meidenavond of voor gewoon bingen op de bank.

Het biertje wordt binnenkort in alle filialen van Aldi verwacht. Uiteraard is de roze kleurige Schultenfrau te vinden naast (groenkleurige) Schultenbräu in de winkel als 50cl blik. Het speciale vrouwenbiertje past in het reeds bestaande assortiment van Schultenbräu: premium pils, Radler, Hefe Weissbier, zwaar bier en extra zwaar bier. We zien dat vrouwen liever een biertje met minder alcohol drinken, vandaar dat Schultenfrau slechts 3% alcohol bevat.

Natuurlijk heeft het nieuwe vrouwenbier een echte Aldi-prijs, waarbij een hoge kwaliteit en lekkere smaak voorop staan."
Blockimage bimage 1109