Heineken viert dat fans weer samen voetbal kijken

22 mei 2021

Heineken heeft de nieuwe wereldwijde campagne gelanceerd voor het EK voetbal. De titel van de campagne luidt 'Enjoy the Rivalry'. Hiermee laat de bierbrouwer zien dat voetbal pas écht leuk is als je rivalen hebt. De campagne is vanaf maandag op de Nederlandse televisie en online te zien.


Enjoy the Rivalry

De 'Enjoy the Rivalry' campagne maakt deel uit van Heineken's partnership met de UEFA. Heineken wordt geschonken in alle stadions, voetbaldorpen en Fan Zones in de 11 gaststeden. Fans worden in de campagne aangemoedigd wedstrijden te kijken met Heineken als onderdeel van hun wedstrijdritueel. Waar je ook kijkt, een biertje met of zonder alcohol past daar uitstekend bij. De film 'Finally Together' is ontwikkeld aan de hand van verschillende scènes waarin rivaliserende fans overdreven aardig tegen elkaar doen, om vervolgens te onthullen dat het allemaal een opzetje was om elkaar op een ludieke manier in de maling te nemen.

Heineken 0.0%        

Verantwoorde consumptie staat ook in dit sponsorship centraal, Heineken 0.0 zal een belangrijk onderdeel vormen van alle Heineken-activaties tijdens het toernooi in heel Europa. Voormalig Frans international en oud-speler van Arsenal, Thierry Henry ondersteunt de campagne ondersteunen. Daarnaast zijn er plannen om na afloop van alle 51 wedstrijden de Heineken Star of the Match award uit te reiken.

Holland Heineken Hemd

Om tijdens het EK goed voor de dag te komen presenteerde Heineken eerder al het 'Holland Heineken Hemd'. Hét fashion item om, proostend met een koud glas Heineken Pilsener biertje, de Oranjezomer in te vieren. Het shirt is voorzien van diverse sportsymbolen, kronen en de Nederlandse leeuw. En dat is wel zo duurzaam want het kan dus bij meerdere oranje gelegenheden gedragen worden. Bovendien is het Holland Heineken Hemd helemaal van gerecyclede PET-flessen gemaakt. Als geheugensteuntje is het borstzakje voorzien van een Nederlandse vlag met daarop de eerste regels van het volkslied dus er kan uit volle borst gezongen worden.

Tickets

Maar er is meer. Het shirt is méér dan een shirt; ieder exemplaar is voorzien van een unieke code waarmee je korting op Heineken-producten kunt krijgen of zomerse gadgets kunt winnen. Heineken stelt diverse tickets beschikbaar voor de wedstrijden in de Johan Cruijff ArenA via winacties, onder meer bij Albert Heijn. Het Holland Heineken Hemd is in de supermarkt verkrijgbaar bij aanschaf van een 9-pack Heineken (Original of 0.0) bier in blik. Op de Heineken Original fleslabels in het krat staan alle vlaggen van de deelnemende UEFA EURO 2020 landen.