Gebrouwen door Vrouwen geeft fusten weg

3 juni 2020

Gewoon omdat het kan en omdat ze blij zijn dat de horeca sinds zondag 1 juni de tapkranen weer mogen hanteren, geeft Gebrouwen door Vrouwen twintig fusten bier weg aan de horeca middels een winactie.

"De opening van de terrassen is toch wel het moment waarop velen reikhalzend hebben uitgekeken. Eindelijk mogen de tapkranen weer open en kan er heerlijk, vers bier worden getapt en op het terras worden gedronken", aldus de zussen Tessen en Do die Gebrouwen door Vrouwen runnen, "om dit te vieren geven we twintig fusten bier weg aan cafés, kroegen en restaurant. Hoe? Door een winactie."

Ginkruiden

Twintig fusten hebben Tessel en Do afgevuld met Gin Weizen, een bier dat de dames op grotere schaal produceren. Het is een lekker zoet en fris Witbier van zes procent alcohol met gerst, spelt en tarwemout. Een lekker zoet en fris witbier van 6,0% dat de verrassende smaak dankt aan de ginkruiden jeneverbes, sinaasappelschil en korianderzaad. Volgens de zussen een perfect biertje voor op het terras. 

Doordrinker

Daarmee is onze Bierista Pascal Wevers het roerend mee eens; hij schreef in zijn review op Bierista.nl: "Een uitstekend bier voor in de zon op het terras. Een lekkere doordrinker met een interessant pallet aan geuren en smaken. Veel tropisch fruit en ook heel kruidig. Een prima dorstlesser." Pascal benadrukt dat het fruitig is, maar absoluut geen fruitbiertje. "Vooral in de nasmaak komt het kruidige karakter naar boven", aldus de Bierista. De Gin Weizen gaf hij een 7,8. 

Passie

Een Blondbier dat uitstekend bij de filosofie van de vrouwen past: met passie bier maken, lol hebben tijdens het brouwen en opdrinken. Door vallen en opstaan leren Do en Tessel het brouwproces en experimenteren er lustig op los. De beste bieren, waaronder Gin Weizen, worden in grote hoeveelheden gebrouwen. Andere bieren die uit de ketels van Gebrouwen door Vrouwen komen zijn de Pale Ale Gember Goud, Blondbier Bloesem Blond en de Tricky Tripple.

Winactie

Oke, terug naar de winactie. Hoe werkt het? "Op onze Facebook en Instagram kan iedereen zijn of haar favoriete horecazaak uit Nederland taggen om de uitbater ervan een steuntje in de rug te geven. De horecaondernemingen die het vaakst worden getagd, winnen een fust Gin Weizen", leggen Do en Tessel de actie uit. Je hebt tot donderdag 11 juni de tijd om je favoriete kroeg te taggen.