Bavaria is overtuigd: ‘Zo. Als Pils’

30 december 2020

De nieuwe Bavaria 0.0% is amper te onderscheiden van alcoholhoudend pils. Dat laat brouwerij Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, vanaf vandaag zien met de campagne ‘Zo. Als pils’.

Met deze campagne zet de Brabantse brouwer vol in op het alcoholvrije segment met de nieuwe Bavaria 0.0%. Dankzij Bavaria’s nieuwe 0.0% brouwinstallatie kan de brouwer alcoholvrij bier brouwen, dat schuimt, ruikt én smaakt als een alcoholhoudend pils. De nieuwe Bavaria 0.0% is sinds kort beschikbaar in de supermarkt in een nieuwe wit/blauwe verpakking en is ook te vinden in horeca zodra deze weer opengaat. 

Nieuwe standaard

Meesterbrouwer Emiel Hendrikx: “Sinds 1978 zijn we pionier op het gebied van alcoholvrij bier, toen we als eerste grote Nederlandse brouwer met een alcoholvrij bier kwamen. We zien dat 0.0% echt in opmars is en de 0.0% bieren elkaar razendsnel opvolgen in de markt. De afgelopen vijf jaar hebben we met ons team van brouwers en techneuten geïnvesteerd in een spiksplinternieuwe 0.0% brouwinstallatie. Het uitgangspunt hierbij was simpel en zeer complex tegelijk – bouw een installatie waarin we een nieuwe Bavaria 0.0% kunnen brouwen die ruikt, smaak én schuimt als pils. Ik ben ervan overtuigd dat onze nieuwe Bavaria 0.0% de nieuwe standaard gaat worden in de markt.” 

Bekijk de video van meesterbrouwer Emiel Hendrikx waarin hij uitleg geeft over de nieuwe Bavaria 0.0% en de nieuwe brouwinstallatie.

 

Samples

Michel de Kruijff, senior brand manager Bavaria bij Swinkels Family Brewers: “Met onze ‘Zo. Als pils’-campagne willen we laten zien dat de nieuwe Bavaria 0.0% het beste alcoholvrije bier in de markt is, door de grote gelijkenis met zijn alcoholhoudende broer. We hebben hier zelfs zoveel vertrouwen in, dat we durven te beweren dat consumenten ons nieuwe bier niet herkennen als alcoholvrij bier. Met de ‘Zo. Als pils’ campagne dagen we Nederland op een Bavariaanse wijze uit het glas in eigen hand te nemen en zelf het bier te proeven. We geloven dat proeven van ons product namelijk het ultieme en krachtigste bewijs van onze boodschap is. Om die reden zetten we dan ook zwaar in op sampling met maar liefst 1 miljoen samples.”