Nieuwe commercial Heineken ‘The Invention’ gelanceerd

In de nieuwste Heineken commercial ‘The Invention’ wordt een uniek en waargebeurd verhaal verteld. Centraal staat de Wereldtentoonstelling van 1889 in Parijs. Dankzij het ondernemerschap van Gerard Heineken en de ultiem verfrissende smaak van Heineken wint het bier in Parijs een ‘Diplome de Grand Prix’ te midden van grootheden als Alexander Bell en Thomas Edison. De film is vanaf vandaag via de social media kanalen van Heineken te zien en donderdagavond voor het eerst op de Nederlandse televisie.

In de film is te zien dat Gustave Eiffel de tentoonstelling verkent en de inzendingen van de verschillende landen bekijkt, die zich van hun beste kant laten zien. De Fransen laten speciaal voor deze bijeenkomst de Eiffeltoren bouwen. Engeland stuurt een enorme stoomlocomotief. Edison toont trots zijn gloeilampen. En tussen al die indrukwekkende inzendingen, bevindt zich de Nederlander Gerard Heineken met een paar kratjes Heineken.

Nederlandse nuchterheid

Bram Westenbrink, Marketing Directeur Heineken Nederland: “Het wereldwijde succes van Heineken is gebaseerd op pure, natuurlijke ingrediënten: gemoute gerst, water, hop en een kleine, maar belangrijke toevoeging, Heinekens unieke A-gist. Samen zijn ze verantwoordelijk voor de ultiem verfrissende smaak van Heineken. Met diezelfde smaak wint Heineken in Parijs in 1889 een ‘Diplome de Grand Prix’ op de Wereldtentoonstelling. Met veel trots laten we dat nog altijd op elke Heineken verpakking zien. Het is een bijzonder verhaal en verdient het om verteld te worden. In onze nieuwste campagne doen we dat uiteraard weer met de Heineken knipoog en Nederlandse nuchterheid.”

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.