Kornuit lanceert nieuwe commercial voor, door en met de doelgroep

11 mei 2018 om 08:00

Afgelopen week heeft biermerk Kornuit een nieuwe reclame campagne gelanceerd genaamd Made of Moments. De campagne staat compleet in het teken van de nieuwe generatie bierdrinkers en hun manier van leven. ‘Kornuit is made of moments’

Kornuit generatie

Niet alleen bier evolueert, ook de bierdrinkers groeien en veranderen. Zo ook de nieuwe generatie bierdrinkers. Jongeren tussen de 20 en 30 jaar hebben een eigen manier van leven, denken en doen en worden dan ook graag op die manier aangesproken. Kornuit – biermerk van Grolsch – heeft daar mooi op ingespeeld met de recentelijk gelanceerde reclamecampagne. Een online film, heuse videoclip en gerichte activatie moeten ervoor zorgen dat het biermerk deze verse lading bierdrinkers raakt.

De nieuwe campagne portretteert een hechte (en echte) vriendengroep tijdens verschillende rijke moment in hun leven. Zo zie je hen reizend, dansend, chillend maar ook hangend op een hotelkamer met een doos vol pizza. “Samen met ons reclamebureau zijn we diep in de doelgroep gedoken om deze beter te begrijpen. We vonden een frisse mentaliteit en een optimistische kijk op het leven die goed bij Koruit past, en die we graag omarmen”, aldus Jaap Sühre, Marketing Manager bij Kornuit. Eerder dit jaar lanceerde Kornuit ook haar een nieuwe verpakkingdie voortkomt uit deze nieuwe positionering en de campagne.

Alles uit het leven halen

De belangrijkste uitkomst van dit omvangrijke onderzoek, is dat een groot deel van deze groep het moeilijk vindt om jong te zijn. Daartegenover staat wel dat deze generatie juist heel erg gemotiveerd is om alles uit het leven te halen. Ze vinden bijzondere ervaringen belangrijker dan geld of status. Ze zien het leven als een aaneenschakeling van mooie momenten.

Muziek speelt een belangrijke rol in deze momenten. Daarom is Kornuit een samenwerking aangegaan met Tom Trago, de Amsterdamse DJ/producer die onlangs onder label Dekmantel zijn nieuwe album Bergen lanceerde. Deze samenwerking gaat verder dan alleen een soundtrack. Voor het nummer Working Machines heeft Kornuit met Trago een videoclip gemaakt die een diepere laag toevoegt aan de campagne. Samen verbeelden de film en de videoclip de tegenstrijdigheid van het jong zijn.

Voor, door en met de doelgroep

Marnix Tiggeloven, eigenaar van het uitvoerende reclamebureau: “Deze campagne is volledig gemaakt met, voor en door de doelgroep. Van strategie, creatie tot regie en editing. En wanneer bepaalde stakeholders het niet helemaal konden volgen, werden zij alleen maar meer enthousiast.” Een slimme zet van het biermerk en zijn partners. Bekijk de campagne zelf maar eens en dan begrijp je precies wat de bedoeling is!