Belgische brouwers starten campagne om meer bier te drinken

BELGIE – De Belgische Brouwers starten volgende maand met een grootscheepse campagne om de Belgen weer aan het bier te krijgen. Met een campagne die vergelijkbaar is met die van ‘Kazen van bij ons’, willen ze de trend een halt toeroepen waarbij het verbruik gedaald is tot een historisch dieptepunt van gemiddeld één pintje per dag. Dat schrijft Het Nieuwsblad vandaag.

De Brouwers plannen tv- en radiospots of advertenties in kranten en magazines die in november starten en een heel eind in 2014 zullen doorlopen. “Veertig jaar geleden dronken de Belgen nog gemiddeld 120 liter per jaar”, zegt directeur Sven Gatz. “Vandaag is dat nog 74 liter. Het gaat om een bizarre en dubbele situatie. In het buitenland worden onze bieren geroemd en hier kalft het verbruik af.”

Gatz benadrukt dat het niet de bedoeling is Belgen ongezonder te doen leven. “We willen het alcoholverbruik nu heus niet weer aanzwengelen. Ons doel is enkel het dalend verbruik een halt toeroepen, zodat het cijfer stabiel blijft”, luidt het. “Wij zijn ook voor matig verbruik. Maar met moeite één pintje per dag, dat vinden wij wel heel matig.”

bron: www.hln.be

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.