Kaartverkoop Nederlands Bierproeffestival gestart

24 januari 2019 om 08:28

Het duurt nog even, maar de tijd die vliegt. Van 16 tot en met 26 mei is-ie er weer: De Week van het Nederlandse Bier. Dit jaar is al weer de achtste editie en ook dit jaar zijn er heel veel activiteiten, zoals proeverijen en bierdiners. De Week begint traditiegetrouw met het Nederlands Bierproeffestival. De kaartverkoop voor dit festijn in de Grote Kerk in Den Haag is inmiddels gestart.

Het Nederlands Bierproeffestival wordt gehouden van donderdag 16 tot en met zaterdag 18 mei. Op het festival presenteren ruim veertig Nederlandse brouwerijen meer dan 250 verschillende bieren. In de Grote Kerk wordt ook het Beste Bier van Nederland bekend gemaakt.

Pubquiz

Bierexperts kunnen hun kennis testen tijdens de Pubquiz WeekNLBier op dinsdag 21 mei. De Week van het Nederlandse Bier wordt afgesloten met de Open Brouwerijdagen. Meer dan honderd bierbrouwerijen houden van 24 tot en met 26 mei open dagen.
image

Nieuwe voorzitter

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. Mede-oprichter Henri Reuchlin droeg onlangs na zeven jaar de voorzittershamer over aan Dyann van Alderen. Van Alderen is sinds 2010 actief in de bierwereld. Samen met haar man runt ze Dorpsbrouwerij de Pimpelmeesch in Chaam.

Eigen verhaal

Van Alderen ziet het als één van de doelstellingen van de Stichting Week van het Nederlandse Bier om de diversiteit en complexiteit van smaken en soorten bier blijvend onder de aandacht van de consument te brengen. Van Alderen: “Elk bier en elke brouwerij heeft zijn eigen verhaal. Dat dragen we uit als stichting. Met als gemene deler de liefde voor bier. Dát is wat ons verbindt, brouwers onder elkaar én de brouwer en de consument.”

Aanhaken kan

Cafés, restaurants, brouwerijen, slijterijen en andere organisaties zorgen tijdens de Week van het Nederlandse Bier iedere dag voor diverse activiteiten in het hele land. Van speciale bierdiners en – proeverijen tot quizzen, workshops en bierwandelingen en -rondvaarten. Organisaties en ondernemers die iets willen organiseren tijdens de Week van het Nederlandse Bier kunnen hun activiteiten eenvoudig aanmelden via de website. Ze kunnen hiermee rekenen op extra promotie, een communicatietoolkit en indien gewenst ondersteuning bij het organiseren van een bierproeverij.

Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zich verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! Magazine en Bier Consumenten vereniging PINT.

Voor een overzicht van de activiteiten en kaartverkoop zie de website.