Jopen start samenwerking met modemerk A Fish Named Fred

Bierbrouwerij Jopen en lifestyle brand A Fish Named Fred zijn een samenwerking gestart. Craftsmanship is het vertrekpunt van de twee ambitieuze merken. Tijdens de internationale fashionbeurs Panorama in Berlijn presenteren ze met trots de exclusieve collectie Craftsmanship.

De band tussen lifestyle brand A Fish Named Fred en de bierbrouwerij kreeg een jaar geleden vorm. De samenwerking heeft geresulteerd in een exclusieve Craftsmanship-collectie van A Fish Named Fred. Deze collectie maakt deel uit van de capsule collection herfst/winter 2017/2018. De kleding is in nauwe samenwerking met de brouwerij ontworpen.

Onderbroeken en sokken

Dan kan het natuurlijk niet anders, dan dat de medewerkers van brouwerij, grand café, restaurant Jopenkerk Haarlem door A Fish Named Fred zijn aangekleed. “Binnen deze collectie Craftsmanship komt het thema bier sterk terug”, aldus Rob Schalker van A Fish Named Fred. “De overhemden, shirts, sweats, schoenen, sokken en underwear zijn voorzien van een hopplantje.” De knopen met daarop 1407 verwijzen naar het Jopenlogo waarin het Haarlemse Brouwerskeur (gemeentelijk voorgeschreven stadsrecept) uit 1407 is opgenomen. Jopen Koyt, een zwaar gruitbier, wordt gebrouwen volgens dit brouwerskeur.

Jopen Black Tail

Speciaal voor de collectie Craftsmanship heeft Jopen een limited edition gebrouwen: Jopen Black Tail IPA. Het karakter van de collectie komt terug in deze India Pale Ale van 6%. Jopen Black Tail IPA is vanaf eind juli verkrijgbaar op fles (33cl) in de Jopenlocaties, de webshop en slijterijen. Bovendien komen er limited cadeauverpakkingen op de markt met een exclusieve Black Tail dark ale 75cl.

Over de Jopen

De bierbrouwerij is ruim twintig jaar terug ontstaan vanuit een gedeelde droom om de Haarlemse brouwtraditie in ere te herstellen. Het biermerk heeft met de opening van de Jopenkerk Haarlem (brouwerij, grand café en restaurant) Haarlem weer terug op de kaart gezet als bruisende brouwersstad. Jopen stelt hoge eisen aan kwaliteit en creëert originele craft bieren. Inmiddels is het bedrijf drie vestigingen rijker en de speciaalbieren vinden zowel nationaal als internationaal hun weg naar liefhebbers.

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.