Bavaria beste commerciële organisatie

Bavaria heeft met trots de Piet Heyn Award van de Sales Management Association (SMA) in ontvangst genomen. SMA reikte tijdens het jaarlijkse SMA-gala de prijs uit aan de familiebrouwer, waarmee het Bavaria roemt voor de ondernemende stappen die in de afgelopen jaren werden genomen.

De Piet Heyn Award wordt uitgereikt aan bedrijven die zich met durf en visie onderscheiden in hun markt. De award is in 2009 in het leven geroepen om het rijke handelsverleden van Nederland en organisaties zoals de VOC in ere te houden en wordt uitgereikt aan de beste commericiële organisatie van een Nederlands bedrijf.

Uitgevonden

De jury beloont Bavaria voor haar ondernemersgeest, durf en visie. “Bavaria is een echt familiebedrijf waar het ondernemerschap bijna is uitgevonden. Dit ondernemerschap, maar ook het familiegevoel, is door het hele bedrijf heen ingevoerd waarbij beslissingen daar worden genomen waar ze ook worden uitgevoerd. Bavaria heeft haar organisatie opnieuw vormgegeven met daarin de klant centraal. Daarvoor hebben ze hun commerciële organisatie gekanteld naar een regionaal model met wereldwijde aansturing vanuit 5 regio’s. Ze hebben daarbij een stevige groeidoelstelling die tot uiting komt in hun uitgesproken ambitie”, aldus het juryrapport. Het solide nieuwe organisatiemodel was voor de jury één van de redenen om de Piet Heyn Award aan Bavaria toe te kennen.

Nederlandse handelsgeest

Peer Swinkels, Chief Commercial Officer van Bavaria, zegt: “Bavaria is uiteraard erg trots deze prijs in ontvangst te mogen nemen, een ware kroon op onze Nederlandse handelsgeest en een compliment voor iedereen die hier aan mee heeft gewerkt. Voor ons is het ook een bevestiging dat we op de goede weg zijn. Wij zijn op verschillende vlakken autonoom enorm hard gegroeid en hebben daarnaast door de recente overname van Palm Belgian Craft Brewers ons productportfolio enorm uitgebreid. We zien deze erkenning dan ook vooral als een aanmoediging om de ingeslagen koers verder door te zetten.”

Meer dan 120 landen

Bavaria werd in 1680 opgericht en is een van de oudste familiebedrijven in Nederland. Inmiddels wordt het bedrijf door de zevende generatie van de familie Swinkels geleid en is het actief in meer dan 120 landen. In de snel consoliderende wereldwijde biermarkt houdt het bedrijf zich staande door zich vast te houden aan de ondernemende traditie van de familie en zicht te houden op het gezamenlijke doel voor het familiebedrijf: om het met succes door te kunnen geven aan de volgende generatie. Bavaria ontving eerder de prijs voor beste adverteerder van het jaar, de NIMA Award voor beste Marketingbedrijf en afgelopen jaar werd de Brabantse brouwer verkozen tot beste familiebedrijf van de wereld.

 

Over Swinkels Family Breweries

Swinkels Family Breweries N.V. is de holdingmaatschappij van Bavaria N.V. en heeft als onafhankelijke familiebrouwerij een unieke positie op de internationale biermarkt. Al zeven generaties lang wordt het bedrijf geleid door de familie Swinkels. Ook werkt de brouwerij uit Lieshout nauw samen met trappistenbrouwerij de Koningshoeven en Brouwerij De Molen. Sinds 2015 produceert de brouwerij samen met 8.000 lokale aandeelhouders bier in Ethiopië, Habesha genaamd. Sinds 2016 heeft de brouwerij een meerderheidsbelang in Palm Belgian Craft Brewers. Doordat het bedrijf beschikt over twee eigen mouterijen is het gehele brouwproces nog in eigen beheer.

Swinkels Family Breweries N.V. is de enige grote brouwer in Nederland die haar bier brouwt met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Dit kenmerkt de belangrijkste filosofie: een constante hoge kwaliteit van haar bieren. Van de zes miljoen hectoliter bier die de in Brabant gewortelde organisatie jaarlijks produceert, is 65% bestemd voor de buitenlandse markt. Inmiddels genieten meer dan 120 landen van de bieren van Swinkels Family Breweries N.V. In 2015 ontving Bavaria N.V. de IMD-Lombard Odier Global Family Business Award. Daarmee is Bavaria N.V. verkozen tot het beste familiebedrijf ter wereld. Het doel van deze onderscheiding is de onmisbare rol van familiebedrijven in de wereldeconomie te onderstrepen en te bevorderen. De prijs wordt toegekend aan familiebedrijven die familiebelang verenigen met zakelijk belang en traditie met innovatie.

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.