‘Dat Smaakt naar Bier’ trapt af met proeverij op Facebook

16 mei 2017 om 09:17

Ter lancering van de nieuwe campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’, organiseren de Brouwers van Nederland en Mitra op vrijdag 19 mei vanaf 20.00 uur een online bierproeverij.

Tijdens de proeverij die te zien is op Facebook, behandelt biersommelier Anneke Staals de zes biercategorieën aan de hand van zes bijpassende bieren. Deelnemers kunnen vooraf bij Mitra het speciale proeverijpakket voor € 9,99 kopen, met daarin de bieren die tijdens de online proeverij geproefd worden.

De zes biercategorieën zijn door bierexperts, kleine en grote brouwers gedefinieerd en bieden de basis voor de ‘Dat Smaakt naar Bier’-campagne. Doel van de campagne is de consument kennis te laten maken met de verschillende typen bier en de mogelijke combinaties met eten. Deze bier-foodcombinaties krijgen ook veel aandacht tijdens de Facebook-proeverij, die tevens ruimte biedt voor interactie. Zo kunnen deelnemers onder de video hun vragen stellen waarvan enkelen door biersommelier Anneke beantwoord worden.

Dat Smaakt naar Bier

Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers: “Het bieraanbod in Nederland neemt met de dag toe, wat het steeds moeilijker maakt een keuze te maken. Met de campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’ slaan de Brouwers van Nederland de handen ineens om de consument daarbij te helpen. Er zijn zes biercategorieën gedefinieerd (Soepel & Subtiel, Fris & Fruitig, Amber & Elegant, Blond & Krachtig, Donker & Rijk, Intens & Uitdagend) aan de hand waarvan de consument wordt meegenomen op ontdekkingstocht door het bierschap. Daarnaast wordt de focus gelegd op de vele momenten en gerechten waar een passend bier voor is. Achter de website www.datsmaaktnaarbier.nl gaat een grote database met bieren schuil, waarin men op eenvoudige manier biersuggesties vindt bij verschillende food-categorieën.”

Lees ook: Dat Smaakt naar Bier levert eindeloos veel inspiratie.

Proeverij op Facebook Live

Op vrijdag 19 mei om 20.00 uur wordt op de Facebook-pagina van de Week van het Nederlandse Bier een speciale ‘Dat Smaakt naar Bier’-proeverij gehouden. Anneke Staals, biersommelier van Mitra licht toe: “In het kader van de campagne en de proeverij heeft Mitra een proeverijpakket ontwikkeld, met daarin uit elke categorie één bier. Tijdens de live proeverij op Facebook nemen we de kijkers mee langs al deze bieren, de mogelijke combinaties met food en beantwoorden we vragen van kijkers. Het proeverijpakket kan online worden besteld of gekocht worden in de één van de Mitra-filialen. Men kan via dit Facebook Event op de hoogte blijven van het nieuws rondom de proeverij.”

Over de Brouwers van Nederland en Mitra

Er zijn in Nederland inmiddels meer dan 400 brouwerijen die een enorme verscheidenheid aan mooie bieren brouwen. Voor de campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’ hebben de brouwers de handen ineen geslagen om de consument op een eenduidige manier te informeren over de mogelijkheden van bier. Deze Facebook Live Proeverij wordt in samenwerking met Mitra georganiseerd en is de eerste actie vanuit de campagne. Mitra is pionier op het gebied van de nieuwe biercategorie-indeling en kan daarom als geen ander de kennis van consumenten over het Nederlandse bierschap helpen vergroten.

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.