Brand introduceert de Brand Session IPA!

12 januari 2018 om 08:00

In mei 2017 won Jeroen Free de zesde editie van de Brand Bierbrouwwedstrijd. Nadat hij in 2014 al tot winnaar werd uitgeroepen met zijn IPA recept werd dit keer zijn Session IPA tot winnaar uitgekozen. De Brand Session IPA is vanaf nu verkrijgbaar als vast bier in het assortiment.

Brand Session IPA

Bierbrouwerij Brand en thuisbrouwer Jeroen Free presenteren hun nieuwe paradepaardje, de Session India Pale Ale met 3,5% alcohol. Met zijn Session IPA recept, een fruitig speciaalbier met een toegankelijk alcoholgehalte, werd Jeroen Free deze zomer voor de tweede keer uitgeroepen tot winnaar van de Brand Bierbrouwwedstrijd. En dus mocht hij deze zomer weer met de brouwers aan de slag. Samen brouwden zij deze nieuwste innovatie, met de optimale balans tussen oorspronkelijk IPA bier en een lager alcoholgehalte. Deze Session IPA is de 14e aanwinst van Brand en past perfect in dé trend van het moment; smaakvolle, laag alcoholische bieren. In het Provoosthuis in Bergen op Zoom kwamen bierliefhebbers maandagavond 8 januari bijeen om te genieten van de eerste slok.

Zeer geslaagd

Jeroen: “Mijn Session IPA is een fris speciaalbier met een dorstlessende afdronk, exotische aroma’s van fruitige hoppen en een aangename bitterheid. Ik vind het nog steeds onwerkelijk dat mijn bier weer in supermarkten en cafés verkrijgbaar is. Ook na de eerste keer went het nog steeds niet. Ik ben bijzonder blij dat al mijn vrienden en familie hier zijn om samen met mij en de brouwers te proosten op een voor mij ontzettend geslaagde Session IPA.”

Rob Habets, Meesterbrouwer van Brand: “Onze brouwerij kenmerkt zich door stevige bieren die een mooi volwaardig hoparoma en hopsmaak hebben. De Session IPA past hier perfect bij. Laag in alcohol, met een perfecte volle smaak en een super mooi aroma. Dat maakt ons nieuwe bier speciaal en uniek.”

De Session IPA is vanaf 8 januari exclusief verkrijgbaar bij de Brand proeflokalen en vanaf 5 februari verkrijgbaar in de gehele horeca en bij slijterijen en supermarkten.

Bekijk ook het videoverslag van de lancering gemaakt door Michiel Overeem.

[Afbeeldingen: Vijay Slager]