‘Zo. Nu eerst een Bavaria’ is terug van weggeweest

9 oktober 2018 om 08:00

De nieuwe campagne van Bavaria is van start gegaan! In deze landelijke campagne van Swinkels Family Brewers komen ambacht en genieten samen met de vertrouwde slogan ‘Zo. Nu eerst een Bavaria’.

Swinkels Family Brewers kun je kennen als onafhankelijk familiebedrijf. Al 7 generaties lang leidt de familie Swinkels een groep van ondernemingen waaronder 5 eigen brouwerijen: brouwerij Bavaria en brouwerij de Koningshoeven in Nederland, brouwerij Palm & De Hoorn en brouwerij Rodenbach in België én brouwerij Habesha in Debre Birhan, Ethiopië. Gezamenlijk zijn deze brouwerijen goed voor de productie van maar liefst 7,5 miljoen hectoliter bier!

Zo. Nu eerst een Bavaria.

Met mout uit de eigen mouterijen en water uit de eigen mineraalwaterbron brouwt de familiebrouwer uit Lieshout ook al 300 jaar lang Bavaria bier. Dit natuurlijk met een flinke dosis liefde en passie voor het vak en het product. En zoals de Bavaria-brouwers zelf zeggen: “Wanneer het serieuze werk gedaan is en het genieten begint, smaakt een Bavaria het allerlekkerst. Brouwen is ons ambacht, genieten is ons leven.” En dat is dan ook precies wat Bavaria met de vernieuwde campagne wil overbrengen.

“Brouwen is ons ambacht, genieten is ons leven”, vertelt Florent Renders, Marketeer Bavaria bij Swinkels Family Brewers in een persbericht. “We zijn de brouwer die luchtig in het leven staat, maar tegelijkertijd heel serieus over het brouwen van bier is. Met de vertrouwde Bavaria knipoog laten we in de nieuwe tv-commercial zien met welke ingrediënten, passie en kennis wij ons bier brouwen. Uiteindelijk draait het om het genieten van het leven. Dat is precies wat Bavaria nu zo Bavaria maakt, die combinatie van vakmanschap en onze bourgondische levensstijl. “Zo. Nu eerst een Bavaria’ speelt daarin een sleutelrol, omdat dát moment en dát gevoel de overgang tussen deze twee werelden weergeeft”.

Thuis in Nederland

De brouwers verwachten dat deze nieuwe campagne consumenten in de thuisregio Brabant aanspreekt, maar zeker ook daarbuiten in de smaak gaat vallen. “We zijn een Brabantse brouwer, we zijn trots op onze afkomst. We brouwen niet alleen voor Brabant, maar voor heel Nederland. Deze nieuwe campagne onderstreept dat vooral”, aldus Renders. In een stevige cross-mediale campagne, die vanaf vijf oktober van start gaat, nemen we heel Nederland mee in ons verhaal”. Naast de tv-commercial is de campagne ook via social media, digitale abri’s in stations/stadscentra en winkels te bewonderen.

Meer weten over Swinkels Family Brewers, de naamsverandering of biermerk Bavaria? Hier schreven we eerder over!