Week van het Nederlandse Bier komt er aan

De Week van het Nederlandse Bier gaat op donderdag 15 mei van start. Bierliefhebbers kunnen ruim een week lang in het hele land genieten van de rijke Nederlandse biercultuur en de grote diversiteit aan bieren.

De Week van het Nederlandse Bier begint traditiegetrouw met het Nederlandse Bierproeffestival in Den Haag van 15 tot en met 17 mei en sluit af met de Nederlandse Brouwerijdagen op 24 en 25 mei waarbij 92 brouwerijen hun deuren openen voor het publiek. Ook horecaondernemingen initiëren dit jaar tal van activiteiten waaronder proeverijen, masterclasses, bierwandelingen en speciale spijs&bier-avonden. Deze week is een initiatief van de Stichting Week van het Nederlandse Bier. Hierin heeft de hele Nederlandse biersector zich verenigd met als doel Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier.

Henri Reuchlin, voorzitter Stichting Week van het Nederlandse Bier: “Met een recordaantal activiteiten zien we de derde editie van de Week van het Nederlandse Bier met vertrouwen tegemoet. Het is mooi om te zien dat dit initiatief steeds meer gaat leven in ons land en naast brouwerijen en slijterijen ook horecaondernemingen activiteiten organiseren gedurende de week. Zelfs in buurland België wordt aandacht geschonken aan Nederlands Bier! Ons land heeft met recht een rijke biercultuur en daar staan we tijdens de Week van het Nederlandse Bier graag eens wat langer bij stil!”

In deze derde Week van het Nederlandse Bier kunnen bierliefhebbers in heel Nederland deelnemen aan vele bieractiviteiten. De week gaat van start met het driedaagse Nederlands Bierproeffestival in de Grote Kerk te Den Haag en sluit af met de Nederlandse Brouwerijdagen in het weekend van 24 en 25 mei. Op deze twee dagen stellen meer dan 90 brouwerijen hun deuren open voor het publiek en geven ze een kijkje achter de schermen. Voor een overzicht van alle activiteiten en het kopen van online tickets voor het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag, zie www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

Stichting Week van het Nederlandse bier
De hele biersector heeft zich verenigd in de Stichting Week van het Nederlandse Bier met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland verder kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, Klein Brouwerij Collectief (KBC), Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra Slijterijen, de niet-gebonden onafhankelijke brouwers, Bier&Co, Bierburo en Birdy Publishing / Bier! magazine.

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.