Vriendschap rode draad bij redesign Amstel Bier

Amstel Bier introduceert een nieuw design voor alle verpakkingen. De nieuwe look is een ode aan de rijke geschiedenis van het merk. In het ontwerp van het nieuwe design staat het verhaal van Amstel Bier centraal. 

Vriendschap

Amstel staat sinds jaar en dag voor vriendschap. De link tussen vriendschap en Amstel is er al vanaf de start van de brouwerij. De oprichters van Amstel waren namelijk twee goede vrienden, die vonden dat er in 1870 geen bier goed genoeg was voor hun avonden samen. Daarom besloten zij samen bier te brouwen. Dit was het begin van Amstel bier, dat sinds de oprichting nog steeds elke dag door én voor vriendschap wordt gebrouwen.

Johannes & Charles

Bram Westenbrink, Marketing Directeur: “In 1870 richtten Charles de Pesters en Johannes van Marwijk Kooy de Amstel Brouwerij op. Deze twee vrienden stonden aan de basis van de kwaliteit, smaak én het volle karakter van ons Amstel Bier, dat tegenwoordig in meer dan 90 landen gedronken wordt. We hebben de kenmerken van dit uit vriendschap gebrouwen volmout bier altijd gekoesterd. De rijke historie van Amstel is als inspiratiebron gebruikt voor dit nieuwe design en de uitstraling is verder in lijn gebracht met de hoge kwaliteit van het bier.”

Biljartballen

Alle verpakkingen van Amstel ondergaan een make-over. Het bekende rood-witte Amstel logo staat nog steeds centraal op alle verpakkingen. Charles en Johannes speelden graag biljart, de rode en witte bal zie je dan ook nog altijd terug in het Amstel logo. Daarnaast wordt de passie voor het brouwen, de kwaliteitstraditie én de vriendschap van de oprichters benadrukt op de nieuwe verpakkingen.

De introductie van het nieuwe design gaat gepaard met de nieuwe campagne ‘Uit vriendschap gebrouwen’. De nieuwe verpakkingen stromen vanaf deze week de markt in.

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.