Belgische Stella Artois in Superbowl reclame

31 januari 2018 om 08:00

De Amerikaanse Super Bowl is altijd weer een groot media circus, dit jaar is dat niet anders. Toch wordt de kracht van reclame ook dit keer weer voor een goed doel ingezet. Acteur en oprichter van Water.org Matt Damon presenteert de nieuwste actie in samenwerking met het Belgische biermerk Stella Artois.

Watercrisis

Al meer dan 25 jaar zet water.org zich in 14 landen in om mensenlevens te veranderen door hen toegang te geven tot veilig drinkwater. Op deze manier hebben zij de gezondheid van vele families verbeterd, de vrouwen waarvoor zij zich inzetten weer hoop gegeven en een toekomst uitgestippeld voor vele gemeenschappen in Derdewereldlanden. Deze organisatie is opgezet door Gary White en Matt Damon. De heren zetten zich nog steeds dagelijks in voor dit goed en hebben van de onderneming een pionier in de ontwikkeling van marktgerichte, financiële oplossingen voor de wereldwijde watercrisis gemaakt.

Stella Artois

Stella Artois water.orgDe organisatie Water.org werkt onder andere samen met biermerk Stella Artois, onderdeel van het Belgische ABInBeV, en hebben samen een passende actie opgezet. De aankoop van één speciaal ontworpen Stella Artois glas draagt bij aan 5 jaar schoon water voor een persoon in een Derdewereldland.

De glazen collectie bestaat uit drie verschillende ‘Chalices’ geïnspireerd op Mexico, India en de Filipijnen. De ontwerpen zijn ieder handgemaakt door vrouwelijke kunstenaars uit één van deze landen.

Super Bowl

Eén van de reclames die dit jaar tijdens de Amerikaanse Superbowl zal verschijnen is die van water.org. Acteur en oprichter van de organisatie Matt Damon vertelt in deze video dat wanneer zelfs maar 1% van de Super Bowl kijkers een limited edition glas koopt, zij 5 jaar lang toegang tot schoon water voor 1 miljoen mensen kunnen realiseren.

De verkoop van de glazen gaat verloopt via deze website. Op de website van Water.org lees je meer over dit initiatief.

[Afbeeldingen: Water.org]