Puppy Love van Budweiser populairst

Budweiser heeft dit jaar de populairste reclamespot voor de Superbowl, het grootste eendaagse sportevent ter wereld, afgeleverd. De reclamespot heet ‘Puppy Love’ en gaat over de liefde tussen een hond en een paard.

AB Inbv, het moederconcern van Budweiser, heeft al een grote hoeveelheid spotjes afgeleverd voor de Superbowl; gemiddeld zes per jaar. In bijna alle clips komen Clydesdale-paarden voor. Deze sterke paarden horen bij het imago van Budweiser. USA Today zoekt met de AD Meter uit welke reclame het best scoort. Puppy Love krijgt een 8,29. Daarna komt Cowboy Kid van Doritos (7,58) en Hero’s Welcome (7,21), ook van Budweiser.

Aan de reclames rond de Superbowl word veel waarde gehecht in Amerika. Elk jaar kijken mensen uit naar de wedstrijd maar ook naar de spotjes. Bedrijven steken er daarom veel geld (het is de duurste zendtijd ter wereld) en tijd in. Vorig jaar had Budweiser ook de meest populaire reclame. (tekst: Germieke Smits)

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.