Een kijkje in de Grolsch Proefbrouwerij, gewoon in de supermarkt!

15 maart 2018 om 08:00

Gisteren meldden we nog dat Grolsch zich druk houdt met de nieuwe campagne Proef Karakter, vandaag nieuws over innovatieve acties van Grolsch. Sinds deze maand kun je in de DEEN Supermarkt in Purmerend een virtueel bezoekje brengen aan de Proefbrouwerij van Grolsch. Brilletje op en gaan!

Grolsch Proefbrouwerij

Sinds 2005 heeft Grolsch een proefbrouwerij. De Proefbrouwerij is eigenlijk een kleine brouwerij in de grote Grolsch-brouwerij. De Kornuit is hier bijvoorbeeld ontwikkeld en ook verschillende Radlers. Het eerste bier dat hier het levenslicht zag was de Grolsch Weizen, ontwikkeld en gebrouwen door vader Hennie en zoon Marc. Deze brouwerij was ooit bedoeld om testbieren te brouwen, maar stond lange tijd te verstoffen. De muren rondom de Proefbrouwerij werden begin vorig jaar gesloopt en daar kwam een entree en een glazen wand voor terug. De innovatieruimte is in volle glorie te zien is en nu dus ook gewoon vanaf de winkelvloer!

De beleving

“Je snapt pas echt hoe speciaal de Proefbrouwerij is als je er midden in hebt gestaan. Om die reden hebben we besloten om een Virtual Reality beleving in het winkeldisplay in te bouwen, zodat je binnenkort overal in het land even oog-in-oog met onze Meesterbrouwer Marc Janssen kan staan”, aldus Juan Pérez Nijhuis, Trade Marketeer bij Grolsch. Momenteel is de display alleen nog in Purmerend te gebruiken, maar het doel is om dit dus over heel het land te doen.

Grolsch Proefbrouwerij VRTot leven komen

Om het indrukwekkende gevoel van de Proefbrouwerij tot leven te laten komen, was het van belang om het DNA van de ruimte ook over te brengen in de virtual reality-beleving. Denk dan aan de glas-in-lood-elementen en de kleur van het staal en het hout. ISAAC VR bracht de ervaring daarom in beeld met de high-end Nokia Ozo 360-graden stereoscopische camera. Hierdoor krijgt de kijker het gevoel alsof hij écht midden in de Proefbrouwerij en even oog-in-oog staat met Grolsch Meesterbrouwer Marc Janssen.

Klinkt allemaal heel gaaf natuurlijk, wij moedigen je vooral aan het zelf gewoon eens te gaan beleven! Dit jaar nog rollen de innovatieve displays de supermarkten binnen.