Nieuwe PINT magazine in de bus

Leden van bierconsumentenorganisatie hebben deze week nummer 214 ontvangen van het PINT Magazine. Op de voorpagina vijf echte bierbabes en hun steun en toeverlaat Ruud van Moorst. Het magazine staat vol met artikelen vol bierwetenswaardigheden.

Om het magazine te ontvangen moet je lid zijn van PINT. Dat kost slechts € 22 per jaar en daarvoor ontvang je in ieder geval zes keer het magazine. Daarnaast zitten er andere voordelen aan het lidmaatschap, zoals kortingen tijdens bierfestivals.

Craft Beer Festival

Het nieuwe magazine bevat veel gedateerd biernieuws. Er is veel aandacht voor de introductie van H41 van Heineken. Deze introductie was in maart. In diezelfde maand vond ook de tweede Dutch Beer Challenge plaats. Het culinaire slot van dat evenement wordt nog even belicht, net als het Craft Beer Festival in Enschede begin mei.

Sheffield

Voor de actualiteit hoef je het magazine dus niet te lezen. Het zijn vooral de achtergrondverhalen, die het blad interessant maken. Voorbeeld is een verhaal over Sheffield, de groenste stad van Engeland, waar ook veel te beleven is op biergebied. Een reportage uit Hamburg is ook het lezen meer dan waard.

Oedipus Volkspils

In het blad worden ook de nieuwste uitgaven op biergebied gerecenseerd. Een bier-spijs-combinatie is ook altijd  goed. De komende periode de gemarineerde zalm met Oedipus Volkspils zelf maar eens uitproberen. Daarnaast veel aandacht voor de PINT-activiteiten in de regio, want de leden van de bierconsumentenorganisatie zijn door het hele land actief met het organiseren van activiteiten, zoals festivals en proeverijen.

Babes op de cover

Wel vreemd dat de babes, die de cover sieren niet meer terug te vinden zijn in het magazine. Of het moet het stukje zijn van erelid Theo Flissebaalje, die de Darkside Porter van Tasty Lady beschrijft. Dan moet je wel weten dat de dames op de voorpagina Tasty Ladies zijn.

Ledentrekker

PINT is een erg actieve vereniging. Door het hele land kom je PINT-leden tegen. De vereniging barst van de bierkennis. Jammer dat het ‘clubblad’ zo oubollig is. Met al die kennis en actieve leden moet het mogelijk zijn een aantrekkelijk, actueel en lezenswaardig magazine neer te leggen. Dit magazine kan een echte ledentrekker zijn. Dat gaat met bierbabes op de cover alleen niet werken!

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.