Nieuw ‘Mikkie&Roos voor Kika bier’ gelanceerd

27 oktober 2017 om 13:30

Peter van der Arend, bieroloog en eigenaar van vier bierige hotspots in Amsterdam, heeft zijn jaarlijkse bier voor Kika gelanceerd. ‘Mikkie = In To Melon’ is de nieuwe IPA vol mooie hoppen en frisse watermeloen. De gehele opbrengst van deze Melon IPA gaat naar Kika: het fonds ‘Kinderen Kankervrij’ tegen kinderkanker.

Door Frouke van Loo

Mikkie & Roos voor Kika

Peter’s vrouw raakte zwanger van hun eerste kindje en het eerste waar Peter aan dacht was een geboortebier. Zo gezegd, zo gedaan.

Ter ere van de geboorte van dochter Roos kwam er een geboortebiertje op de markt. Vijf jaar later toen tweede dochter Mikkie geboren werd, deed Peter hetzelfde maar wilde hij het bier dit keer niet zomaar weggeven maar wilde hij er ook niet aan verdienen. De opbrengst doneren aan een goed doel was de perfecte oplossing. Zodoende werd het biertje voor Kika geboren. Het ene jaar een Roos-bier, het andere jaar een Mikkie-bier.

Mikkie = In To Melon

Dit jaar is het weer de beurt aan Mikkie. Een uitzonderlijk bier dat met mooie smaken weer een nieuwe dimensie aan de Nederlandse biercultuur toevoegt. Dat moet met deze Melon IPA; Mikkie = In To Melon wel lukken. ‘Vol met mooie hoppen en frisse watermeloen’, aldus Peter.

‘Mikkie = In to Melon’ is t/m woensdag 15 november te bestellen. Bestellen doe je via een mailtje naar peter@morebeer.nl. Een doos met 12 flesjes kost €60 (incl. bezorging) en een fust kost €199 (excl. BTW). In beide gevallen gaat 100% van de opbrengst naar KiKa! Ook limited edition T-shirts bestel je via de mail.

Bekijk hier de campagnevideo!