Lidl komt met tegengeluid voor de kordate vrouwen!

1 november 2018 om 08:00

Na de lancering van de commercial voor haar nieuwe biermerk Kordaat, kreeg Lidl een flinke bak kritiek over zich heen. Logisch ook, de supermarktketen richtte zich met de biercommercial volledig op de kordate mannen van Nederland. Wij vroegen ons al af wanneer er een tegengeluid zou komen, en daar is ‘ie dan!

Battle of the sexes?

Vorige week was daar ineens Kordaat Bier. Het nieuwe biermerk van Lidl Nederland zette de bierliefhebber weer even op scherp en knalde van de televisieschermen, smartphones en bushokjes. Kordaat Premium Pils, bier voor kordate mannen. Oeps! Dat schoot even volledig in het verkeerde keelgat van de Nederlandse vrouw. Ook Bierista-redacteur Frouke kon er maar niet over uit. “Ik hoopte toch op zijn minst dat Lidl met een tegengeluid zou komen. Bier voor mannen? Dat is zo achterhaald, kom op zeg! Anno 2018 is het echt not done om bier volledig op een sekse te richten, bier is voor iedereen! Of je moet het met een knipoog doen als Oedipus natuurlijk, dan vind ik het anders.”

Je hebt eerder al kunnen lezen dat Brouwerij Kordaat en ook Grolsch Kornuit niet heel blij werden van het nieuwe biermerk. Wil je nog even teruglezen? Dat kan hier!

Kordaat reageert kordaat

In een reactie aan Distrifood zegt Lidl-woordvoerder Christine Braun: “De tv-commercial is inderdaad een ode aan de Kordate man. Deze man wordt met een knipoog neergezet als stoere, zelfverzekerde hoeder van de familie. In media waar je niet kunt reageren is dit een goede boodschap en een sterke manier om het biermerk Kordaat te bouwen. Op plekken waar je kunt reageren, zoals op social media, voeren we een campagne die een divers beeld laat zien. De eerste week van de campagne was Lidl nog niet de afzender.”

Een kleine week na de lancering van Kordaat Premium Pilsener, publiceert Lidl Nederland dus een nieuwe commercial. Ze voegen dus zeker daad bij het woord, we mogen dit absoluut een kordate actie noemen. Stoere, sterke en kordate dames waar die mannen toch eigenlijk helemaal niet zonder kunnen. En wat vinden we daarvan? “Ik vind het tof en zeer scherp van Lidl dat zij zo rap een opvolgende commercial uitbrengen. Erg kordaat van hen! Toch vind ik het nog steeds aardig om de mannen draaien, maar goed… Ze kunnen ook gewoon niet zonder ons!”, aldus Frouke.

Meer weten over het kordate Kordaat Bier? Lees hier het volledige artikel!