Leffe bierglas getest door wijnsommelier

11 juni 2017 om 07:19

Leffe riep voor haar nieuwe campagne de hulp in van een verrassende expert: wijnsommelier en tv-presentator Milton Verseput. De connaisseur legt links tussen de wereld van bier en wijn en vertelt de nodige wetenswaardigheden over schuim en bier.

Deze week is de eerste van drie video’s live gegaan. In deze eerste video zie je hoe Milton vertelt hoe de schuimkraag van zijn Leffe Blond van onderuit wordt gevoed. Dit komt door een gravering in de bodem van het glas. Deze bewuste ‘beschadiging’ van het glas zorgt ervoor dat er koolzuur belletjes opstijgen van onderuit het glas. Het effect van zo’n simpele gravering is flink, zo laat de wijnsommelier zien.

Pootje, bolling, gravering

In elk van de drie video’s staat een ander onderdeel van het glas centraal. Door het reliëf aan het pootje houd je het glas op de juiste wijze vast waardoor het bier minder snel opwarmt en de specifieke bolling van het glas zorgt voor een optimale smaakbeleving van de aroma’s. Dat wordt in de tweede en derde video breder uitgemeten. In deze eerste test is te zien hoe de gravering in het glas zorgt voor een schuimkraag met een lange levensduur.

Glas heeft grote impact op de smaak

Leffe heeft gemerkt dat met de toenemende populariteit van speciaalbier in Nederland het kennisniveau over het optimaal kunnen genieten soms achterblijft. Het biermerk schuift haar glas naar voren om hier verandering in te brengen. De keuze voor een wijnsommelier om een bierglas aan te prijzen is daarbij misschien verrassend, maar eigenlijk een logische zet: de waarde van het juiste wijnglas voor de optimale smaakbeleving is al veel meer ingeburgerd. En dat terwijl de keuze van het bierglas een nog veel grotere impact heeft op de smaakbeleving van het bier dan bij wijn het geval is. Door de parallellen en verschillen aan te duiden wordt er slim gebruikt gemaakt van de herkenbare ‘sophisticated’ wijnwereld om de kwaliteit van Leffe en het nieuwe glas te benadrukken.

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.