Heineken sponsort Formule E voor duurzaamheid en verbinding

19 oktober 2018 om 08:00

De elektrische variant van de welbekende Formule 1 wordt vanaf het lopende vijfde seizoen gesponsord door Heineken. Het logo van de biergigant is vanaf nu tijdens de ABB Formule E te zien langs de baan!

Sinds 2016 sponsort Heineken de Formule 1 en vanaf dit jaar sluiten zij zich dus ook aan bij het elektrische zusje Formule E. Deze raceklasse is sinds de introductie in 2014 een groot succes! Zowel sponsors, coureurs als steden associëren zich graag met deze nieuwe race. Er het afgelopen seizoen races Santiago, Rome en New York. Vanaf de derde race van dit seizoen, de ePrix van Santiago in Spanje, gaat Formule E er volledig voor zich tot een volwaardige raceklasse te ontwikkelen. Zij verwachten met de sponsoring van onder andere Heineken, in de komende jaren uit te groeien tot een duurzaam alternatief voor de Formule 1.

Nieuwe doelgroep

Heineken wil met deze partnership een jongere doelgroep te bereiken. Millennials en GenZ zijn de generaties waar zij zich met deze sponsoring op willen richten. De Formule E biedt hen ook de mogelijkheid biedt op nieuwe, digitale manieren met deze consumentengroep te communiceren.

Net zoals bij de Formule 1 is de naam niet te zien op de auto’s of kleding zoals andere sponsoren dat doen. Wel kom je langs en op het circuit van de Formule E volop Heineken uitingen tegen. De organisatie is zeer content met Heineken als officiële bier en cider partner.  “Nu ons merk groeit, zitten we in fase twee, de fase waarin we een groter aantal fans willen bereiken. Een merk als Heineken kan daar goed bij helpen”, aldus Formule E-CEO Alejandro Agag.

Geen alcohol achter het stuur

Heineken doet op haar beurt keihard haar best om zich principieel in te zetten tegen alcohol achter het stuur. De samenwerking met de racesport is dan ook volledig gekoppeld aan de campagne ‘When you drive never drink’, waarin zij verantwoord alcoholvrij verkeer stimuleren.

Zo werden bijvoorbeeld in samenwerking met de BOB-campagneteams van Veilig Verkeer Nederland concertbezoekers in de Ziggo Dome in Amsterdam verzocht te ‘blazen’ en verrast met een race gepresenteerd door oud Formule 1 coureur Robert Dorenbos. Een tijdje later kregen twee vriendenteams de kans om op het Circuit van Zandvoort te strijden voor tickets naar de F1 Grand Prix in Mexico. En dat allemaal om het belang van een betrouwbare BOB te laten zien én te belonen.

Heineken Zero Zero

Deze maand werd ook bekend gemaakt dat Heineken 0.0 in de Verenigde Staten wordt gelanceerd. Heineken Zero Zero is daar vanaf januari volgend jaar verkrijgbaar. Ook in Amerika is men steeds bewuster aan het genieten en daar schiet Heineken natuurlijk graag te hulp. Zij zien volop kansen in de Amerikaanse markt om nieuwe momenten te introduceren voor het drinken van een alcoholvrij bier zoals na het sporten, tijdens de lunch of na een vergadering.

[Beeld via Twitter @FIAFormulaE]