Heineken bezorgt concertbezoekers de race van hun leven!

10 juni 2018 om 08:00

Concertbezoekers in de Amsterdamse Ziggodome kunnen op de terugweg vaak een alcoholcontrole verwachten. Vorige week werden drie concertbezoekers compleet verrast nadat zij als bestuurder de controle glansrijk hadden doorstaan.

Bob jij of bob ik?

In samenwerking met de BOB-campagneteams van Veilig Verkeer Nederland werden concertbezoekers in de Ziggo Dome in Amsterdam verzocht te ‘blazen’. Drie gelukkige bestuurders die geen druppel op hadden, werden meegenomen naar de naastgelegen AFAS Live voor een super toffe verrassing. Oud Formule1 coureur Robert Doornbos wachtte hen op hen op en vertelde dat zij op een speciaal aangelegd circuit gingen racen om een ware droomprijs: een exclusieve reis voor twee personen naar het aankomende Formule 1 weekend in Montreal, Canada. 

Racen voor een race!

Wat de drie coureurs moesten doen om te winnen? Als een speer het bijzondere circuit afleggen, want alleen de allersnelste kan deze unieke prijs winnen. Bekijk de video om het spektakel mee te maken!

Geen druppel achter het stuur

De actie van Heineken, in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland, is onderdeel van de “When you drive, never drink”-campagne. Het platform waarmee Heineken wereldwijd verantwoord alcoholgebruik in het verkeer onder de aandacht brengt. Als onderdeel van deze campagne wil Heineken goed gedrag belonen en zo consumenten prikkelen niet met alcohol op achter het stuur te stappen. 

In de nieuwste commercial van Heineken ‘No Compromises’, speelt Nico Rosberg de hoofdrol. Nico laat zien dat in de Formule 1 de kleinste dingen het verschil kunnen maken: ‘een beetje te zwaar zijn’, ‘één regendruppel’ of ‘maar één seconde achterstand’ zijn de details waarop wedstrijden gewonnen of verloren worden. En zo werkt het ook met alcohol in het verkeer. Ook wanneer zijn vrienden hem vragen om ‘maar één biertje’ te drinken, zegt hij nee. Hij moet nog rijden en dus slaat hij het Heineken biertje af. De boodschap is duidelijk, “When you drive, just one beer is too many”.