Heineken Biertegoed verbindt retail en horeca

Heineken introduceert ‘Heineken Biertegoed’, een vernieuwend programma waarmee bierliefhebbers Heineken horecazaken in Nederland kunnen ontdekken.

Speciale app

Bij aankoop van Heineken producten met Biertegoed in de supermarkt kunnen consumenten de code op de verpakking activeren in de Heineken Biertegoed app. Het tegoed kan daarna verzilverd worden voor een vers getapt Heineken biertje bij deelnemende horecalocaties in heel Nederland.

2000 horecazaken

Met Biertegoed biedt Heineken Nederlandse bierdrinkers tips en inspiratie, heeft de supermarkt een innovatieve promotie en worden horecaondernemers geholpen om (nieuwe) gasten naar hun bar te krijgen. Bij de start nemen al ruim 2000 horecagelegenheden deel aan Heineken Biertegoed.

Verbinding retail-horeca

Bram Westenbrink, Marketing Directeur Heineken Nederland: “Met Heineken Biertegoed willen we voor het eerst het horeca- en retailkanaal direct met elkaar verbinden. Met dit programma laten we bierliefhebbers die Heineken met Biertegoed in de supermarkt kopen ook de rijke wereld van de Heineken horecazaken ontdekken. Naast de mogelijkheid om het Heineken Biertegoed aan de bar te verzilveren, geven we consumenten met de Biertegoed app ook persoonlijke en locatiegebonden tips over mooie horecalocaties die aan het programma deelnemen. Op de app is allerlei informatie te vinden over de aangesloten kroegen. Zo kunnen bierliefhebbers samen met vrienden nieuwe cafés ontdekken en daar genieten van een mooi vers getapt glas Heineken.”

Open Your World

Evelien Sanders, Directeur Retail Heineken Nederland: “We kijken altijd hoe we op eigentijdse, typische Heineken-wijze waarde kunnen toevoegen voor onze business partners en consumenten. Heineken Biertegoed is daar een goed voorbeeld van. Door middel van de aankoop van Heineken-producten in het retailkanaal nodigen we mensen uit er op uit te trekken en ook een heerlijk, vers getapt Heineken biertje in de horeca te drinken. Een mooie invulling van het Heineken ‘Open Your World’ thema en een goed voorbeeld van hoe innovatieve activaties in retail en horeca elkaar kunnen versterken.”

De volgende stap

Geert Minnart, Directeur Horeca Heineken Nederland: “We zetten met Heineken Biertegoed de volgende stap in de service die wij bieden aan horeca-ondernemers en bouwen een brug voor klanten tussen retail en horeca. Hiermee helpen we bareigenaren en horecaondernemers door klanten naar hun bar te trekken. Ondernemers kunnen tegelijkertijd via hun eigen pagina in de app direct met consumenten communiceren, door bijvoorbeeld te laten weten dat er live voetbalwedstrijden worden uitgezonden. De horeca heeft heel positief gereageerd op dit initiatief en met 2000 deelnemende horecazaken maken we een vliegende start met het Heineken Biertegoed programma.”

Codes

Heineken Biertegoed wordt vanaf nu verkocht bij het 24×30 cl krat. Binnenkort zullen ook de belangrijkste verpakkingen van Heineken (6-pack 33/50cl blik en 6/12-pack 25cl mono) worden voorzien van codes. De hoogte van het tegoed is afhankelijk van het soort verpakking. Na aankoop voer je de code van de verpakking in op de Heineken Biertegoed app en de app onthoudt direct hoeveel tegoed je hebt.Consumenten kunnen per dag maximaal twee biertjes per persoon bestellen via de app. Ook wordt in de app aandacht besteed aan het belang van verantwoorde alcoholconsumptie.

De Heineken Biertegoed app is gratis verkrijgbaar in iTunes en Google Play, in de app staat een overzicht van de horecalocaties waar Heineken Biertegoed  verzilverd kan worden.

 

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.