Grolsch bindt zich opnieuw voor vijf jaar aan De Feestfabriek!

10 juli 2018 om 08:00

Wie wel eens een bezoekje aan de Zwarte Cross en Mañana Mañana heeft gebracht, weet dat daar Grolsch is wat de klok luidt. En dat blijft de komende jaren ook nog zo! Bierbrouwer Grolsch en organisator van deze events, De Feestfabriek, hebben het samenwerkingscontract namelijk weer voor vijf jaar verlengd!

De Feestfabriek

Uiteraard is Grolsch komend weekend tijdens de Zwarte Cross prominent aanwezig met de Grolsch Beugelbar. Dit jaar met een nog groter terras dan voorheen. Grolsch is de exclusieve bier- en drankenleverancier van de Zwarte Cross en het meest relaxte festival van Nederland, Mañana Mañana. Samen ondersteunen de partijen ook Stichting Pak An. Deze stichting helpt maatschappelijk betrokken en vernieuwende Achterhoekse initiatieven te realiseren. Het vertrouwen dat de twee partijen in elkaar hebben, sluit ook naadloos aan bij een stichting als Pak An. En er staan nog meer plannen om maatschappelijk verantwoord te ondernemen op de rol.

Achterhoekse vlag

Jaarlijks werken De Feestfabriek en Grolsch intensief samen om mooie activiteiten te bedenken voor de bezoekers van de festivals. Maar er is zoveel meer dan dat! Ook het Achterhoek-gevoel is voor hen zeer belangrijk. Zo wordt dit jaar vlak voor de start van de Zwarte Cross, op 10 juli, het ontwerp van de nieuwe Achterhoekse vlag gepresenteerd. Want ook de Achterhoek verdient een eigen vlag, zo vinden de initiatiefnemers. Friesland heeft een vlag, Twente heeft een vlag, maar de Achterhoek heeft het de afgelopen duizend jaar zonder vlag moeten stellen. Daar moet verandering in komen, dachten zij. De vakjury kiest uit de 20 meest passende inzendingen de winnaar.

Proosten op karakter

Feestfabriek

Proosten op karakter! @Jeroen Roest

Grolsch en de Zwarte Cross zijn al vele jaren verbonden en horen inmiddels bij elkaar als bier en bitterballen. Mañana Mañana bij Kasteel Vorden is daar als relaxt en heel succesvol festival sinds een aantal jaren bijgekomen. “De samenwerking met de Feestfabriek is vertrouwd en verloopt heel goed. Hun festivals zijn anders en eigenzinnig, net als Grolsch. Daarom blijven we ook de komende jaren proosten met karakter, op festivals met karakter!”, aldus Ard Bossema, de Marketing Directeur van Grolsch.

Ook De Feestfabriek is weer erg enthousiast! “Grolsch en de Feestfabriek zijn trots op de Achterhoek en daarmee eigenlijk onlosmakelijk met elkaar verweven. Wat deze langdurige samenwerking extra bijzonder maakt, is dat het een samenwerking is die meer behelst dan een overeenkomst tussen een brouwerij en een festivalorganisatie. Samen met Grolsch hebben we de afgelopen jaren meerdere unieke projecten opgezet om de Achterhoek nog mooier te maken dan hij al is. Hieruit blijkt dat Grolsch gewoon past bij het karakter en de doelen van ons bedrijf en een langdurige voortzetting van de samenwerking ligt daarom ook voor de hand”, zegt Ronnie Degen van De Feestfabriek.

De Zwarte Cross vindt dit jaar van 12 t/m 15 juli plaats, uiteraard weer in Lichtenvoorde onder het toeziend oog van Tante Rikie!