Grolsch richt blik op de Zwarte Cross

Dit voorjaar riepen Zwarte Cross en Grolsch aanstormend ontwerptalent op een passend design te maken voor een Zwarte Cross bierblik. Aanleiding voor deze oproep was het 20-jarig jubileum van het festival. Grolsch wilde groots uitpakken om dit te vieren.

Als winnaar kwam Arjan van den Heuvel uit de bus. Zijn ontwerp op basis van de polsbandjes van de afgelopen Zwarte Cros edities werd door zowel de organisatie van het festival, Feestfabriek Alles Komt Goed BV, als Grolsch unaniem als allerbeste uitgeroepen. “De opdracht luidde als volgt: ontwerp een bierblik dat de sfeer van het festivalleven perfect weergeeft”, aldus Hendrik Jan Lovink van de Feestfabriek. “Het ontwerp van Arjan sprong er meteen uit. Het is fris, straalt de Zwarte Cross uit en het lijkt eenvoudig, maar is toch erg goed gevonden. Ook niet onbelangrijk: je krijgt echt gelijk dorst als je het ziet!”

Het ontwerp van Arjan prijkt nu op de Grolsch blikken die vanaf volgende week verkrijgbaar zijn bij Albert Heijn. Daarnaast heeft hij ook 20 jaar gratis entree tot de Zwarte Cross verdiend. Bovendien steun je met aankoop van elke 6-pack goede ideeën voor jong ondernemerschap in de Achterhoek.

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.