Grolsch lanceert nieuwe campagne ‘Proef karakter ‘

14 maart 2018 om 08:00

Er stond deze week een koerier voor de deur met een wel heel compleet bierpakket. Dat pakket kwam bij Grolsch vandaan en belichaamt hun nieuwe campagne ‘Proef Karakter’. In het pakket troffen we een Grolsch beugelfles aan met notitieblok en Grolsch schrijfgerei. Alles om de belevenis van smaak compleet te maken en het karakter te proeven. 

Het karakter van Grolsch

Met deze campagne laat de oerhollandse bierbrouwerij het karakter van het merk nog eens extra duidelijk naar voren komen. Natuurlijk is de kenmerkende beugelfles de ster van de show. De Grolsch campagne gaat deze week van start met een nieuwe tv-commercial over eigenzinnigheid en karakter. Woensdagavond 14 maart beleeft de nieuwe tv-commercial haar primeur op televisie en daarna zal deze ook online en in bioscopen te zien zijn.

Met korte, snelle scenes laat de bierbrouwer het karakter van het merk zien. Dit gebeurt aan de hand van de beugel in herkenbare en uitgesproken Grolsch momenten. Haar liefde voor muziek, film, festivals en kunst steekt de bierbrouwer daarbij niet onder stoelen of banken. In deze campagne staat het vooral eigenzinnige karakter van het merk en Grolsch Pilsner centraal.

Iconisch beeld

Door de jaren heen is de beugelfles uitgegroeid tot het icoon van Grolsch, zowel op nationaal als internationale grond. Vanwege de ultieme bierbeleving heeft Grolsch altijd vastgehouden aan deze beugelfles met het herkenbare plop-geluid.

Schrijver James Worthy fungeert als voice-over en gastheer en neemt je mee door de wereld van Grolsch. De muziek is speciaal voor Grolsch geschreven, geproduceerd en live ingespeeld door Maurizio Pinna, onder meer organist bij The Deaf.

Eigenzinnig en herkenbaar

Ard Bossema, Marketing Directeur bij Grolsch: “Grolsch wordt gezien als anders, eigenzinnig. Wij noemen dat karakter. Karakter is je niet laten leiden door anderen, maar het zelfvertrouwen en de overtuiging hebben om je eigen pad te kiezen. Zo hebben we onze campagnes altijd ingestoken. Of het nu gaat om ‘Vakmanschap is Meesterschap’, ‘Op een dag..’ of ‘Komt tijd, komt Grolsch’. Het was altijd herkenbaar, uniek en duidelijk Grolsch. Dat is wat we onszelf ook nu hebben opgelegd: een campagne creëren die onmiskenbaar Grolsch is en waar we met z’n allen trots op kunnen zijn.” De slagzin van de nieuwe campagne: ‘Grolsch. Proef karakter’, vormt de basis voor de activiteiten van het biermerk in het komende jaar. Daar kijken we naar uit!

De nieuwe commercial bekijk je hieronder!