De nieuwe commercial van Bavaria zet alcoholvrij in de spotlight

21 april 2018 om 08:00

 

Afgelopen week lanceerde Bavaria de nieuwe campagne waarin zij haar alcoholvrije bieren in de spotlight zet. ‘Niets zo verfrissend als Bavariaaaaa…’ schelt het vanaf nu door de woonkamer als de commercial voorbij komt.

Alcoholvrij in de spotlight

Deze week ging online en op televisie een commercial live waarin het verfrissende karakter van het alcoholvrije bier van Bavaria centraal staat. De Brabantse bierbrouwer heeft zoals zij zelf zeggen het meest gevarieerde assortiment 0.0% bieren voor elke liefhebber die met dit zomerse weer wil genieten van een lekker verfrissend alcoholvrij bier. Benieuwd? Je bekijkt de TV-commercial onderaan!

Volop variatie

Afgelopen week publiceerde de koepelorganisatie van Nederlandse Brouwers de jaarlijkse cijfers waaruit blijkt dat de consumptie van alcoholvrij bier vorig jaar met een kwart is toegenomen. Dit is alweer het achtste jaar op rij dat deze biercategorie de grootste groei laat zien. Daar haakt Bavaria dus mooi op aan. Zij bieden bierliefhebbers maar liefst vier varianten alcoholvrij bier in fles: 0.0% Original, 0.0% Wit, 0.0% Radler Lemon en 0.0% Mex. Daarnaast is de variant 0.0% Fruity Rosé verkrijgbaar in blik en heeft Bavaria als enige brouwer 0.0% op de tap. Samen bieden deze alcoholvrije biervarianten een mooie en verfrissende mix van pils, witbier, Radler, fruitbier en bier met een verrassende twist van Tequila en Lemon.

Altijd toekomst gezien in 0.0%

“De populariteit van 0.0% bier is in de afgelopen jaren enorm gestegen. Voor Bavaria een goed moment om in onze nieuwe campagne de schijnwerpers te richten op ons ruime assortiment alcoholvrij bier”, aldus Erik Soeteman, Marketing en Trade Marketing Manager van Bavaria. “Bij Bavaria zijn we altijd blijven geloven in alcoholvrij bier. In een dalende markt zijn wij de kar blijven trekken. Het heeft even geduurd, maar we zijn blij dat heel Nederland 0.0% bier heeft omarmd. We merken dat bierliefhebbers steeds vaker zonder schaamte kiezen voor alcoholvrije varianten.”

De nieuwe commercial is vanaf vrijdag te zien op tv en ook online komt hij veelvuldig voorbij. Ook wordt de aandacht gevestigd op het verfrissende Bavariaaaaaaaaaa door middel van digitale abri’s, online displays en social media. Bovendien brengt Bavaria haar 0.0% bier met activaties op de winkelvloer in beeld en worden ruim 400.000 samples van het alcoholvrije bier uitgedeeld.

Heb je de 0.0% bieren van Bavaria reeds geproefd? Als Bierista kun je ze hier beoordelen!