Bourgondische Bierkelder proost op 20 mille

In minder dan de helft van de tijd die was uitgetrokken voor de crowdfundcampagne heeft de Bourgondische Bierkelder het doelbedrag behaald. In totaal hebben 58 investeerders ervoor gezorgd dat de benodigde €20.000,- is opgehaald om te kunnen starten.

De Bourgondische Bierkelder speelt in op een nieuwe trend in de bierwereld: het rijpen van bier. Dat bierspecialist Bas Schampers, de initiatiefnemer, dit op het juiste moment doet blijkt wel uit het succes van zijn campagne. Er is echter nog ruim voldoende ruimte in de kelders voor te rijpen bieren. De campagne loopt dus nog door tot maximaal €40.000,-. Ondertussen worden de kelders de komende tijd ingericht en gevuld.

Bijzonder concept

“Al van jongs af aan ben ik horecaman èn ondernemend ingesteld. Na het cum laude afronden van de opleiding aan de Academy of Hotelmanagement in Breda ben ik succesvol aan de slag gegaan als zelfstandig horecatrainer”, vertelt Bas Schampers.  “De bourgondische inslag die ik van huis uit heb meegekregen staat aan de basis van mijn grote interesse voor speciaalbier. In de afgelopen jaren zag ik steeds vaker gerijpte bieren verschijnen, met als bekendste voorbeeld wellicht de Hertog Jan Grand Prestige. ‘Daar moet ik iets mee’ was direct de gedachte, gevolgd door: ‘Hoe kan ik hier een beleving aan koppelen?’.” Het idee voor de Bourgondische Bierkelder was geboren, en wat blijkt, deze aanpak is bijzonder in de speciaalbierwereld!

Brabants klooster

Nu is het dus zover: in een idyllisch, 18e-eeuws klooster, ergens in het bourgondische Noord-Brabant kan de Bourgondische Bierkelder van start, dankzij een succesvolle campagne. Om het succes te vieren heeft de Bourgondische Bierkelder een uitstapje gemaakt naar de kelders van de Hertog Jan Brouwerij in Arcen. Brouwer Gerard ondersteunt het initiatief van harte en samen hebben ze een feestelijke aanbieding.

Grand Prestige

Bas Schampers: “Koop je voor donderdag 6 juli een pakket Hertog Jan Grand Prestige, dan krijg je niet 4 maar 6 jaargangen Grand Prestige. De 2014 en 2015 worden uit de kelders van Hertog Jan zelf toegevoegd. Zo krijg je na de rijping de jaargangen ’14, ’15, ’16, ’17, ’18 en ’19 geleverd. Op de Facebookpagina van de Bourgondische Bierkelder staan de actievoorwaarden. Ze willen namelijk wel graag weten met wie jij de smaakevolutie van al die jaargangen zult gaan beleven. Mooie gerijpte bieren drink je tenslotte samen!”

Op de crowdfundingspagina van Crowd About Now kun je de bieren aanschaffen. Neem zeker ook even een kijkje op de website van de Bourgondische Bierkelder.

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.