Blade van Heineken is de nieuwe revolutie in tapbier

9 januari 2018 om 09:30

Door de introductie van de Heineken Blade kunnen vanaf nu alle horeca ondernemingen een perfect getapt glas bier serveren. Maandag 8 januari heeft Heineken in het InnovatieLAB op de Horecava in Amsterdam haar nieuwste innovatie gelanceerd, genaamd Blade. 

Nieuw tapsysteem

Blade is een tapsysteem voor horecaondernemers die hun gasten het liefst voorzien van een kwalitatief en perfect getapt glas Heineken bier. Blade brengt kwaliteit, technologie en een state-of-the art design samen in een stijlvolle en professionele tap. Van bareigenaren en kleine restaurants tot foodtrucks en hotelbars, iedere ondernemer met behoefte aan een gebruiksvriendelijke tapinstallatie kan de Blade aanschaffen. Relatief lage kosten, weinig onderhoud en Blade houdt de bierbeleving intact.

Tapbier boven flesbier

Geert Minnart, Directeur Out of Home Heineken Nederland: “Samen met horecaondernemers zijn we voortdurend op zoek naar manieren om nog meer gasten naar de horeca te halen en de biercategorie verder te laten groeien. Dit doen we met topproducten en een uitstekende service. Natuurlijk is daarbij ook altijd het doel om gasten de beste beleving te bieden. We weten uit onderzoek dat 81% van de gasten in horecazaken tapbier prefereert boven flesbier. Met de introductie van Blade kan nu in alle horeca een perfect getapt biertje geserveerd worden. Met 8 liter fusten die 30 dagen vers blijven kunnen ondernemers hun gasten naast Heineken, in de toekomst ook diverse speciaalbieren op tap bieden zonder dat zij direct een volledige tapinstallatie hoeven aan te schaffen.” Ruim 17.000 horeca ondernemingen werken nog zonder tapbier, alleen met flessen bier. De Blade neemt maar 30 vierkante centimeter aan ruimte in en past dus vrijwel overal. Met een capaciteit van 32 glazen vers getapte glazen bier per fust is dit dus een ideale oplossing.

Ervaring

Er is voorafgaand aan de lancering twee jaar aan deze innovatie gewerkt. Daarna is de Blade in Italië en Engeland getest. Sinds kort wordt de Blade ook in Nederland gebruikt. Thijs Merks van Postillion Hotels vertelt in een pilot over zijn ervaring met Blade: “We zijn al lange tijd op zoek naar een manier om onze vergadergasten een kwalitatief tapbier aan te kunnen bieden. Blade is de perfecte oplossing voor ons, gasten kunnen zelf hun eigen biertje tappen op plekken waar dat voorheen niet mogelijk was.” Geert de Natris van Garlic Queen vult aan: “We merken dat veel van onze gasten vragen naar tapbier. Met name vanwege ruimtegebrek konden we hen dat helaas niet bieden. Blade is voor ons ideaal. Naast dat het weinig ruimte in beslag neemt en we onze gasten nu vers getapt bier kunnen serveren, staat het ook nog eens ontzettend mooi op onze bar. Het heeft echt een kwalitatieve uitstraling.”

One size fits all

Blade Heineken

Afbeelding: Heineken Nederland & Alain Schepers

Het kleine apparaat neemt weinig ruimte in en past daarom overal, van kleinere cafés en restaurants tot hotelbars. Met het eenvoudige bedieningsproces en perfect getapt pils wordt de klantervaring versterkt. Het is een plug-and-play-apparaat en fusten zijn gemakkelijk te vervangen. Blade kan worden aangeschaft tegen lage kosten. Daarnaast brengt het tapsysteem geen installatiekosten met zich mee en behoeft het weinig onderhoud en schoonmaak.

Blade wordt wereldwijd geïntroduceerd en kost in Nederland €399,-. In de introductiefase is het tapsysteem tijdelijk verkrijgbaar voor €299,-. Blade is deze week nog te zien in het InnovatieLAB op de Horecava van 8 tot en met 11 januari.