Beerwulf opent online deuren nu ook in Duitsland

10 februari 2018 om 08:00

Online bierwinkel Beerwulf geniet in Nederland, Belgie, Frankrijk en Engeland reeds grote populariteit. Om de Duitse consument niet langer het mooie assortiment aan bieren te ontnemen hebben zij hun online deuren nu ook in Duitsland geopend. 

Beerwulf

Beerwulf werd begin 2017 in de markt gezet door Heineken met het doel de stijgende populariteit van speciaalbier te combineren met de groei van e-commerce. Offline producten met online verkrijgbaarheid en een betere connectie maken tussen de consument en de brouwer, en die formule werkt. Na een jaar is Beerwulf in vijf Europese landen actief en Duitsland is dus de laatst toegevoegde doelgroep van het concern.

Door naar Duitsland

Het assortiment van de Duitse versie is verstandig en exclusief samengesteld voor de Duitse markt en groeit mee met de consument. Er wordt voor iedere markt afzonderlijk bekeken welke bieren er worden verkocht, waarbij de zoekopdrachten van consumenten op Google leidend zijn. Naast de verkoop van bier, biedt Beerwulf craftbrouwers een platform om hun verhaal aan de consument te vertellen. Dat kunnen zij in het schap van de supermarkt nu eenmaal niet kwijt.

Vooruitgang

Er wordt in de traditionele biermarkt vaak vooral gekeken naar marktaandeel, bij Beerwulf gaat dat niet zo. Het gaat hen vooral om de bezoekers op de website, de percentage dat overgaat tot aanschaf en de marge die daar aan hangt. Heel veel analyseren en bijsturen dus! De ambitie is om online speler Zalando hier in voorbij te kunnen stuiven.

Toch is Beerwulf qua marketing een stuk traditioneler ingesteld. Waar tegenwoordig door online spelers vaak ingezet wordt op social- en andere online media, pakt Beerwulf juist een meer traditioneel platform als televisie aan als marketingkanaal. Zo hebben zij de nieuwe waarde van dat medium ontdekt. RTL etailers als Beerwulf juist bewust ruimte met het oog op het second screen-fenomeen, waarbij het uitgangspunt is dat televisiekijkers steeds vaker ook met hun smartphone of tablet bezig zijn. Zo kunnen zij bijvoorbeeld realtime zien dat een tv-commercial van tien seconden direct tot een enorme toename van traffic naar de website leidt.

Natuurlijk gaat Beerwulf ook hard aan de slag dit soort kanalen ook in het buitenland in te zetten, maar voor nu wordt er vooral gewerkt aan perfect werkende platforms om hun markten te bedienen. Op naar heel Europa!