Beerwulf maakt speciaalbier online toegankelijk voor breed publiek

12 mei 2017 om 08:27

De wereld van craft- en speciaalbier groeit als kool en de online verkoop van eten en drinken zit in de lift. Het moment voor de Amsterdamse start-up “https://www.beerwulf.com/nl/”>Beerwulf.com om bierliefhebbers op een prettige en makkelijke manier kennis te laten maken met de wereld van craft- en speciaalbier. Dat kan tijdens de Week van het Nederlandse Bier, die loopt tot en met 21 mei helemaal voordelig. Al vanaf een bestelling van acht bier wordt je pakket gratis thuisbezorgd.

Hans Böhm is ‘the leader of the pack’: “De bierliefhebber staat centraal op ons platform. Uitgebreide smaakomschrijvingen, suggesties op basis van huidige voorkeuren en veel informatie over de brouwers van het betreffende bier. Het assortiment bestaat nu uit ruim 220 bieren van 90 brouwerijen en is zorgvuldig samengesteld. Maar zit je favoriete bier er niet tussen? Dan gaat Beerwulf er naar op zoek.”

Aandacht voor de brouwers

Dankzij Beerwulf worden ook de bieren van lokale brouwers online voor iedereen in Nederland toegankelijk. Iedere brouwer krijgt zijn of haar eigen pagina op het platform om zich te presenteren. Do de Heij van het Amsterdamse Gebrouwen door Vrouwen: “Onze bieren kunnen nu de volgende dag in Groningen worden thuisbezorgd. Makkelijk voor ons en fijn voor onze fans.” Het platform van de start-up is zo flexibel dat nieuwe bieren en eenmalige snel kunnen worden toegevoegd.

Snel bezorgen tegen lage kosten

Bestel je de bieren voor 16.00 uur dan krijg je ze de volgende dag thuisbezorgd. Bij 1 tot 19 flessen kost dat slechts 4,95 en vanaf 20 bieren is de bezorging gratis. Tijdens de Week van het Nederlandse Bier is de bezorging al gratis vanaf een bestelling van 8 flessen. De prijzen van de bieren liggen op het niveau van de supermarkten. “Beerwulf volgt hierin de adviesprijs van de brouwers. Het grote voordeel zit ‘m in de diversiteit die we bieden. Je kunt een mooie variatie aan verschillende bieren aanschaffen zonder daarvoor het hele land te hoeven doorreizen”, aldus Hans Böhm. “De bieren worden daarnaast verpakt in dozen die een zeer goede bescherming bieden. Geen gedoe met kapotte flessen dus.”

Medaille-winnaars in een pakket

Tijdens de Week van het Nederlandse Bier worden de prijzen uitgereikt van de Dutch Beer Challenge. Beerwulf heeft een zogenaamd Gouden Pack samengesteld. Twaalf gouden medaille-winnaars zijn samengebracht in een pakket van € 24,95, dat gratis wordt thuisbezorgd.

Nooit af

Er moet nog wel het nodige gebeuren. Momenteel wordt er volop gesleuteld aan onder andere de zoekfuncties en de uitbreiding van het assortiment. “Zo’n platform is natuurlijk nooit helemaal af”, zegt Marc Scholten van Beerwulf. “De markt van craft- en speciaalbier is volop in beweging en ook op het gebied van e-commerce brengt iedere dag weer nieuwe mogelijkheden.”

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.