Helpt dit anti-kater middel je de brakke ochtenden door?

30 oktober 2018 om 08:30

Als het aan de twee jonge ondernemers Tjemme Piso en Stefan Warink ligt, is het katerverlichtende middel Pil-s vanaf december dit jaar nog verkrijgbaar. Maar daar is natuurlijk wel een flink investering voor nodig, en daarom zijn zij een crowdfundingscampagne via CrowdAboutNow gestart. Wat denk jij, zou het aanslaan?

Eerste Hulp Bij Katers

Ondertussen zijn de twee heren Stefan Warink (geneeskunde student, 24 jaar) en Tjemme Piso (afgestudeerd biotechnicus, 24 jaar) al ruim een jaar bezig met het ontwikkelen van een kater verlichtend supplement. Na uitgebreid onderzoek hebben zij een receptuur gecreëerd waarmee de kater sneller verdwijnt!

Enkele weken geleden zijn de twee begonnen met een crowdfundcampagne om hun bedrijf op te kunnen zetten. Het doel is om hun product genaamd Pil-s in alle supermarkten en uitgaansgelegenheden te verkopen.

“In december 2017 kwam Tjemme naar mij toe met het plan om een middel te ontwikkelen tegen een kater en ik was gelijk enthousiast”, vertelt Stefan Warink. Ze begonnen met het onderzoeken van verschillende kater-klachten. “Door middel van wetenschappelijke artikelen zijn wij tot een receptuur gekomen, deze hebben we getest en blijven we verbeteren”, aldus Tjemme Piso.

Trial and error

Anti-kater middel Pil-S

Ontwerp verpakking door Winchester Creatives.

Na ruim 50 samples is de huidige receptuur het winnende resultaat van de tests. De naam Pil-s (fonetisch: pils) is natuurlijk een leuke woordspeling tussen pils, bier en pil, medicijn. Alle voorbereidingen zijn ondertussen getroffen: er is een partij die het product kan produceren, een grafisch designer heeft de marketingcampagne klaargezet en er zijn al diverse verkooplocaties benaderd!

Om het bedrijf op te zetten hebben de heren een bedrag van bijna €40.000 nodig. Een deel wordt geleend bij de bank en het andere deel wordt verzameld via de crowdfunding. Door middel van crowdfunding kan iedereen investeren in dit project, waarbij gerekend is met een rendement van 15% over 3 jaar. Dat het vertrouwen in de jonge ondernemers aanwezig is en er vraag is naar het product blijkt uit de campagne waarbij na drie weken al bijna 50% van het bedrag binnen is.

Net als aftersun

Op de vraag of dit middel er niet voor gaat zorgen dat mensen meer gaan drinken antwoordt Stefan: “Dit is niet de insteek van ons product. Wij willen er zijn voor de mensen die onverwacht een kater hebben. Waarbij één drankje met vrienden toch iets meer zijn geworden door de gezelligheid. Het is net als met aftersun: wij weten allemaal dat we niet te lang moeten zonnen en niet moeten verbranden, maar als het dan gebeurt is het fijn om iets te hebben dat de klachten doet verzachten.”