Alles over biermixen in het nieuwe Bier! magazine

In zijn voorwoord vertelt hoofdredacteur Fedor Vogel over Biermixen, het thema van deze 31e uitgave van Bier! magazine. Het mixen van bier is veel meer dan het maken van een biercocktail. Mixen van bier is bijvoorbeeld ook het steken van geuzes en zelfs een collaboration brew – een samenwerking tussen brouwers, zou je als een mix kunnen zien van receptuur, kennis en ervaring. Het 84 pagina’s tellende blad is een mix geworden van interessante verhalen vanuit totaal verschillende invalshoeken. 

De zomereditie van Bier! magazine ziet er weer zeer verzorgd uit. Goede fotografie, overzichtelijke lay out en passievolle verhalen waar je dorst van krijgt. Het interview met Hertog Jan meesterbrouwer Gerard van den Broek is daar een voorbeeld van. Het gezicht van Hertog Jan heeft biercocktails als hobby. Hij mixt zijn bieren onder meer met whisky’s, port, koude koffie en limoncello. Met de tips van Gerard kan de lezer gelijk thuis aan de slag.

Radlers in de test

Voor elk nummer slaat een wisselend proefpanel aan het proeven. Als het thema Biermixen is, dan ligt een test van Radlers voor de hand. Zes verschillende Radlers werd bekeken, besnuffeld en beproefd. Op de proeftafel stonden Grolsch, Schutters, Warsteiner, Bavaria, Amstel en Wieckse. Ook zo benieuwd welke Radler door het proefpanel als beste werd beoordeeld?

Redacteur Wil Schipper was in Italië en proefde daar de Italiaanse biercultuur. Hij verbleef er van donderdag tot zondag, maar die paar dagen bleken veel te kort. Wat Wil allemaal gezien en meegemaakt en vooral ook heeft geproefd, beschrijft hij in zijn reportage. Na het lezen weet je als bierliefhebber één ding zeker. Italië moet op het verlanglijstje met bierreizen!

Geuzestekerij De Cam

Geuzestekerij De Cam is de parel van het Pajottenland. Albert Vogel reisde af en werd er gastvrij ontvangen. Een prachtige verhaal over het bedrijf waar het oude ambacht van het mixen van lamiekbieren centraal staat. Bierkenner Henri Reuchlin verdiepte zich in de samenwerking tussen verschillende brouwers, ofwel de collaboration brews. Juist bij deze samenwerking speelt commercie nauwelijks een rol. Het gaat om samenwerken, uitwisselen van kennis met als doel een schitterend bier te brouwen.

Abonnement

Al deze verhalen en nog veel meer zijn te lezen in het nieuwe Bier! magazine. Het magazine is verkrijgbaar via Bier!. Voor slechts € 23,50 ben je abonnee en ontvang je vier keer deze smaakmakende uitgave. En dat niet alleen. Je krijgt de Nationale Bierpas erbij cadeau. Daarmee scoor je korting op je bieraankopen bij Mitra. Bovendien geeft deze pas je voordeel op andere bierige aankopen.

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.