AB InBev onthult één van zijn best bewaarde geheimen!

22 augustus 2017 om 08:00

Na een soft launch in 2016 lanceert AB InBev Goose Island nu ook bij Nederlandse bierliefhebbers. Het Amerikaanse speciaalbiermerk wordt dit jaar groots op de kaart gezet met een activatiecampagne in Nederland. Sinds 17 augustus kunnen bierliefhebbers kennis maken met het ambachtelijke craft beer van de brouwerij uit Chicago tijdens ‘Hoppy Hour’. 

Hoppy Hour

Deze zomer tourt Goose Island door Nederland om zijn bieren te laten zien, ruiken en proeven. De focus ligt hierbij op Goose IPA, een veelbekroonde IPA met een fruitig aroma en stevige hoppige afdronk.

Tijdens Hoppy Hour wordt verteld over de smaak, het proces en de Amerikaanse brouwerij, dit alles begeleid door een proeverij. Barpersoneel en gasten krijgen hierbij een training over Goose Island. Ook is er de mogelijkheid om een speciale VR-tour te krijgen waarin rondleidingen worden gegeven op de Elk Mountain Hop Farm in Idaho, de plek waar de hop van de bieren van Goose Island wordt verbouwd. Maar daar blijft het niet bij, men kan ook een kijkje nemen in het Goose Island Barrel Warehouse en in de brouwerij in Chicago die in 1988 begon als brouwcafé Clybourn. In 1995 was het bier zo populair, dat eigenaar John Hall de brouwerij oprichtte. Sinds de opening is de capaciteit meer dan verdubbeld. In 1999 werd het tweede brouwcafé, Wrigleyville, geopend. 

Tijdens Hoppy Hour ondergaan bierliefhebbers de volledige Goose Island experience en maken zo op een originele en authentieke manier kennis met de prijswinnende IPA. Goose Island staat namelijk vooral bekend om haar innocatieve brouwtechnieken. Naast meer dan 15 verschillende soorten gist, maakt Goose Island gebruik van 50 verschillende soorten hop met o.a. favorieten als Saaz, Amarillo, Cascade maar ook tal van experimentele rassen.

“We staan te popelen om de campagne met deze machtig mooie IPA van Goose Island te starten”, zegt Joshua Smith, Goose Island Brand Ambassador. “Na het succes in Amerika en de verschillende prijzen die Goose Island, en in het bijzonder de IPA, heeft gewonnen, is een grote campagne om Nederland kennis te laten maken een logische stap. Door middel van deze interactieve campagne proberen we zowel de horecaondernemer als de consument even enthousiast te maken.”

Zowel het horecapersoneel als de gasten maken tijdens Hoppy Hour kans op verschillende gave prijzen. De Hoppy Hour tour start in Amsterdam en zal daarna verder in Nederland uitgerold worden.

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.