Mort Subite gaat internationaal dankzij Heineken

18 december 2017 om 10:00

Het Belgische Mort Subite wordt een internationaal Heineken-merk net zoals Affligem en Desperados. Heineken ziet ook voor dit Belgische merk een hoop potentieel in Amerika, Azie en Europa. Binnenkort zijn de kriek-, lambiek- en geuzebieren van Mort Subite dus ook verkrijgbaar in horeca en supermarkten in landen waar Heineken actief is!

Mort Subite

Mort Subite is momenteel al verkrijgbaar in twaalf verschillende landen maar dat getal zal de komende jaren flink worden opgeschroeft. De marketingdirecteur van de Belgische brouwerij Alken-Maes, Jan Bosselaers, is dan ook erg enthousiast. “Heineken is zo ongeveer over de hele wereld actief. Tot nu toe prezen wij Mort Subitie op eigen houtje aan in andere Europese landen. Nu krijgen we de steun van Heineken en haar ijzersterke logistieke netwerk.”, aldus Bosselaers tegen de Tijd.

Verdubbeling

Er wordt gerekend op verdubbeling van de verkoopcijfers rond het jaar 2022. Heineken hoopt dan ook dezelfde weg op te gaan als zij met Affligem gedaan hebben. Geregeld wordt Affligem in financiële updates van het beursgenoteerde Heineken aangehaald door de sterke groei. “De verkoop stijgt jaarlijks met meer dan 10 procent”, zegt Bosselaers. “Zeker in Frankrijk, Nederland, Italië en Rusland blijft de verkoop toenemen.”

Toegankelijk beginnen

Waar Mort Subite precies gelanceerd gaat worden is nog niet bekend. De mogelijkheden zijn groots dus daar wordt nog even goed over nagedacht. In eerste instantie zal Heineken de ‘meest toegankelijke’ Mort Subite-bieren lanceren. Dat zijn de nieuwe Kriek, de Witte Lambiek en de Blonde Lambiek. De oude lambieken en de oude geuze volgen later. Zeker in de het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten ziet de bierreus daar veel potentie. De markt is volwassen en zure bieren vallen in de smaak. Het is een echt troef dat de zes Mort Subite-bieren een laag alcoholpercentage, maar toch veel smaak hebben. Zulke bieren doen het momenteel erg goed in de internationale bierwereld. Dat is ook een van de redenen waarom Heineken deze stap zet.

Blijf op de hoogte

Meld je aan op de nieuwsbrief voor tips en de nieuwste weetjes.